google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfars rablerier om Grækenland part II – Uden Relevans

30. aug. 2006

Morfars rablerier om Grækenland part II

På hotellet hvor vi boede var der en pool, en dejlig lækker dyb pool, hvor man kunne plaske rundt i den lavvandede børneafdeling eller svømme på den dybe ende.

I poolen var der lamper, de fleste af dem sad under vandet og lyste op, men en enkelt lampe havde revet sig løs af sin opsætning og hang i ledningen og flød lidt rundt i en doven cirkel.

Nu spørger jeg så mig selv, hvordan helv.... kan man som ejer af poolen, (som jo blev renset hver dag) overse at en af lamperne er i udbrudsforsøg?

Har man set det? og er man ligeglad? hvad skete der lige??

Var det min pool kunne det slet ikke gå for langsomt med at få repareret det, men sådan er det slet ikke i Grækenland, hvor der regererer en udvidet version af laissez-faire. :o).

Morfar perfektionist med andres ting.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu er jeg ikke elektriker (Kan ikke engang finde ud af at hænge en lampe op...), men det ville da umiddelbart slå mig som lettere risikabelt at have sådan en lampe hængende...?

Uden Relevans sagde ...

Flydende... :o)

På badeværelset måtte jeg også i gang med at montere en pære korrekt, men måttte opgive da de havde samlet det hele forkert fra starten af! ;o)

Sindssyge grækere

Anonym sagde ...

I ser for mange film :o)

Der skulle ikke ret gerne kunne ske alverden ved at have den lampe flydende, om så den blev revet helt af, og ledningen hang frit, hvis altså installationerne er af en nogenlunde sikkerhedsmæssig standard. Nu kender jeg godt nok ikke reglerne i Grækenland, men herhjemme ville der være afbrudt for strømmen, før nogen mærkede noget som helst.

Men selv hvis installationerne ikke er specielt sikkert udført, så leder vand knapt så godt i virkeligheden, som det gør på film, så det vil nok højst være lidt ubehageligt at være i vandet, hvis lampen skulle rive sig helt løs.

Jeg ville være lidt mere påpasselig, hvis den flød rundt i et badekar, hvor krop/vand fordelingen er en anelse anderledes (men igen er Hollywoods udlægning, ikke helt virkelighedsnær).

Send en kommentar