google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar på jagt efter ny religion III – Uden Relevans

9. aug. 2006

Morfar på jagt efter ny religion III

Yep Part III af den røvssyge føljeton om en forvirret ung (hahaha) mand og hans søgen efter en tro.

Jehova Gud havde vidner på jorden i årtusinder før Jesus blev født. Nogle af disse troens mænd er omtalt i Hebræerbrevet, kapitel 11, hvorefter der siges i kapitel 12, vers 1: „Så lad da også os, da vi har så stor en sky af vidner der omgiver os, aflægge enhver vægt og den synd som let omklamrer os, og lad os med udholdenhed løbe det væddeløb der ligger foran os.“ Jesus sagde selv til Pontius Pilatus: „Dertil er jeg født, og dertil er jeg kommet til verden, at jeg skal vidne om sandheden.“ Han kaldes „det trofaste og sande vidne“. (Johannes 18:37; Åbenbaringen 3:14) Til sine disciple sagde han: „I skal få kraft når den hellige ånd kommer over jer, og I skal være vidner om mig både i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria og til jordens fjerneste egne.“ — Apostelgerninger 1:8.

Af den grund føler de cirka 6.000.000 der i dag udbreder den gode nyhed om Jehovas rige ved Kristus Jesus i mere end 230 lande og områder, at de med rette kan kalde sig Jehovas Vidner.

Så ehm fordi der var en der skrev et brev uden nøjagtig tidsangivelse, hvor der er i svage tvetydige vendinger væves om nogle vidner (som sikkert kan betyde mange andre ting, ligesom jomfru/ung pige problematikken). Så er der 6.000.000 aber der render rundt og nægter at fejre jul og modtage medicinsk behandling??

Jeg tror lige jeg springer over her igen.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Rettelse: nægter at modtage blod, ikke medicinsk behandling. Til gengæld afstår de fra sex indtil de er gift (tyg på den Morfar). Heller ingen fødselsdagsfester.

Uden Relevans sagde ...

Helt ærligt Kloge Åge :o)skal du komme med sandheden når jeg sidder og med mine vanvittige rablerier?

Afstår fra sex før ægteskab, lyder kedeligt :o).

hvor VED du den slags fra?

Lizelotte sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Lizelotte sagde ...

Ordene "afstå" og "sex" i samme sætning er faktisk nok til at få mig til at stå HELT af.

...OG tænk lige, ingen jul heller... puha.

Morfar, hvad med islam??
"Morfar - nu med en håndsbredde skæg"

...men det ville nok være svært at få majestæten til at indhylde sig i passende rober.

Anonym sagde ...

Du siger det selv: jeg er Kloge Åge... så skal jeg vide sådan noget. Ligesom jeg ved at det er et faktum at Jehovas Vidner meget ofte er vinduespudsere i det civile liv, fejrer bryllupsdage med manér (ikke så mærkeligt når det efterånden er de eneste fester de har) og kvinderne typisk har flere nederdele end bukser. Mere du vil vide? ;)
Men ellers bare fortsæt med rablerierne, de er ganske underholdende!

Lizelotte sagde ...

Jeg arbejder nu sammen med et par stykker ... de er IKKE vinduespudsere, men til gengæld både søde og dygtige kolleger... til min overraskelse, må jeg indrømme.

Men måske pudser de vinduer i fritiden - jeg skal ikke afvise det.

Anonym sagde ...

Jeg ser det for mig, Morfar sidder under et træ i 6 år, og skriver tvetydige vendinger, en ny religion opstår. En religion der ser meget stramt på sex før ægteskabet (ja den kræver det ligefrem), og en religion med MANGE helligdage.

Det bliver et hit.

Lizelotte sagde ...

Daniel - det er lige før jeg overvejer at blive religiøs.

"YES - I believe in Morfar!"

Uden Relevans sagde ...

Jeg får brug for nogle ypperstepræster :o)

Anonym sagde ...

Helle for at være pave.

Send en kommentar