google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar: Touched by the hand of God – Uden Relevans

11. aug. 2006

Morfar: Touched by the hand of God

Al den snak om religion fik mig faktisk til at tænke på at jeg har haft en surrealistisk oplevelse.

3. December 1999

Det var min daværende kærestes fødselsdag og vi havde joket om det; for vejret var ikk så godt faktisk var det her er den værste orkan i over hundrede år.

Jeg nåede den sidste bus ved Valby Bakke før busdriften blev indstillet, taknemmelig når jeg hen til min bygning, på jorden kan jeg se at der ligger små stykker tegl der er faldet ned fra taget på huset.

Jeg går i et raskt tempo for jeg vil hurtigt ind i min lejlighed og ind i relativ sikkerhed, pludselig hører jeg en stemme råbe STOP! og det er som om at nogen eller noget hiver mig i armen, jeg stopper forskrækket op, og får med det samme et nyt chok da der lander en 1½ kilos teglsten LIGE DER hvor jeg ville have været hvis jeg ikke var stoppet op.

Jeg kigger mig omkring for at se hvem der råbte, for stemmen var LIGE ved siden af mig eller inde i mit hovede, men der er ingen ingen! Gaden er 100% tom.

Efter det løb jeg de sidste 50 meter hjem rystende af chok med tårer i øjnene.


Morfar siden dengang med skytsengel

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

De kalder mig orkanen ude i byen .. jeg er glad for at jeg nu kan sende sorteper videre :-D

MÅ sige du var usandtrolig heldig, der må være mere mellem himmel og jord.

Anonym sagde ...

Ja, nogle gange fristes man ligefrem til at tro på et eller andet. Efter min arbejdsulykke var der også en sygeplejerske der bemærkede, at der måtte have været en der holdt hånden over mig, da jeg overlevede et fald på 7 meter, med kun et betongulv til at bremse faldet. Jeg måtte dog lige indskyde, at havde nogen holdt hånden over mig, var jeg nok aldrig faldet :o) men det er da rigtigt, når jeg nu endelig skulle falde, så slap jeg heldigt fra det.

Hvad siger Majestæten egentlig til, at du stadig kan huske hvornå ex-en har fødselsdag, men at du lige skulle tænke over hvor gammel hun (Majestæten) var? ;o)

Uden Relevans sagde ...

Haha Daniel

Majestæten ved godt at det er hende jeg kan lide.

Ville du ikke kunne huske en fødselsdag hvis århunderets storm faldt på den?

Desuden er der en grund mere til at jeg kan huske den, men det er privat :o).

Anonym sagde ...

Argh alt det hemmelighedskremmeri, det er da ulideligt at være nysgerrig i blogland :o)

Jeg kan i øvrigt også godt huske dagen, og hvad jeg lavede, sååå, jo du er nok lovligt undskyldt :o)

Lizelotte sagde ...

Daniel, det ville da ha' været bedre hvis nogen havde holdt hånden UNDER dig lige i den situation...

Anonym sagde ...

Ja, nu du siger det, måske havde hun alligevel ret hende sygeplejersken :o)

Send en kommentar