google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar og H.M.Ulla på udflugt med døden – Uden Relevans

29. aug. 2006

Morfar og H.M.Ulla på udflugt med døden

I brochuren fra Apollo rejser står der ” Lad være med at leje Knallert/Scooter det er simpelthen for farligt”

I bogen ”Turen går til Kreta” står der i løse vendinger at alle grækere er sindssygt dårlige til at køre bil og at man skal være forsigtig når man lejer knallert/scooter.

Derfor måtte Prinsessen og jeg jo naturligvis med vanlig dødsforagt leje sådan en krabat.

Julelysene tændtes i mine øjne da jeg realiserede at jeg må leje en 125cc scooter på et almindeligt ”B-kørekort”, det er 75 cc mere end man må i Danmark.

25 Euro skifter hænder og Prinsessen og jeg drager af sted mod ”Lake Kournas” en naturlig indsø med ferskvand oppe i bjergene.

Jeg havde snydt hjemmefra og kigget på kortet, (ja jeg ved godt det er svagt, men jeg ville HADE at fare vild i de kretensiske bjerge.) så jeg havde en god ide om den generelle retning vi skulle.

Efter en ti minutters kørsel i 39 grader (endnu en kølig dag på Kreta) kommer vi til et sted hvor vejen fortsætter ligeud og svinger til højre, med kortet i frisk erindring fortsætter jeg ufortrødent ligeud selvom Prinsessen nok mente at vi skulle til højre. (Her burde jeg jo nok have lyttet, eller konfereret med kortet med næe nej.)

Cirka et par kilometer længere henne stopper asfalten og vejen snævrer ind til en etsporet sti, der snor sig op og ned af bjergene, faktisk går det så voldsomt nedad og stien er i så ringe forfatning at jeg er overbevist om at den kun er til æsler, men vi fortsætter nedad og pludselig virker bagbremsen ikke længere fordi al bremsevæsken har samlet sig forrest i scooteren!

Prinsessen ser mig pumpe bremsen og kan jo også mærke at intet sker, ” Virker den ikke? Råber hun”. ”Eh joo joo ” lyver jeg febrilsk mens jeg kæmper for at bevare kontrollen over dyret, og her kan jeg så fortælle at man godt kan få kuldegysninger selv om det er 39 grader varmt :o).

Da vi kommer til et plant stykke igen bliver stien bredere og pludselig ser vi Kournas by dukke op, jeg prøver at overbevise Majestæten om at ”Det skam var planlagt, at jeg godt vidste hvor vi var og at jeg bare valgte den mere pittoreske og sceneriske rute” men sjovt nok tror hun stadig ikke på mig!.

Morfar stifinder og scooterbetvinger

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hehe, kender godt lidt af det der.

For mange år siden, da en kammerat og jeg var på udenlandsferie alene for første gang, lejer vi de her to knallerter.

Og naturligvis skulle vi ikke have hjelm, han måtte da være sindssyg, det ødelægger håret!

Og det var langt fra noget krav dengang...Og idag får jeg stadig kuldegysninger, når jeg tænker på vores kørsel på hullede landeveje, og spurter ned af bjerge med op mod 95 kmt...

Damn! det var sgu heldigt nok at man ikke kørte galt dengang :-)

Uden Relevans sagde ...

Yep! Den her spand kunne kun køre omkring 75 tror den enten var i stykker eller var blevet gearet til bjergene.

Lizelotte sagde ...

Hjelm er STADIG ikke noget der bruges meget i Grækenland - da vi var der sidste år så vi ingen, der brugte hjelm.

Vi lejede også scooter til at komme rundt på de små øer, vi besøgte, men oplevede heldigvis ikke noget så dramatisk som dette her - UHA!!

Anonym sagde ...

Kigget på kort, tsk tsk, du er hermed ekskluderet fra den mandlige race.

Selvom jeg selv blev ekskluderet, da jeg læste i manualen til min vaskemaskine, har jeg trods alt stadig beføjelser til også at ekskludere andre syndere :o)

Uden Relevans sagde ...

Aw maan Jeg VIDSTE det!

Hvis jeg nu lukker dig ind, lukker du så mig ind? :o)

Anonym sagde ...

For fanden, de er sjove de her indlæg *G*
Det klæder dig at være minus sur. Du må hellere lade være med at tage på arbejde igen :-o)

L ;-)

Anonym sagde ...

Hvis du har lært lektien, så lad gå :o)

Uden Relevans sagde ...

Ok sønnike du er også inde så :D

Jegmig sagde ...

Hey. Det er måske for ikke at fremstå som fuldstændig debil, at du udelukker en del af sandheden, men den holder bare ikke. Jeg sladrer.

Hør her folkens:

Også da vi skulle fra stedet igen, ville han den forkerte vej. Han ER altså helt håbløs... :D

Uden Relevans sagde ...

Ano: Tak skal du have :o)

Uden Relevans sagde ...

@Prinsessen, vi kunne jo køre begge veje hjem ikk? Jeg valgte bare den lidt længere rute så du kunne få lidt gode snapshots med dit kamera.

Jegmig sagde ...

Yeah. Right.

Uden Relevans sagde ...

Godt du kan se det skat! :o)

Send en kommentar