google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Nyt belled og almen tilsvining af almuen – Uden Relevans

22. jan. 2009

Nyt belled og almen tilsvining af almuen

Lad os eller mig, da det jo er undertegnede der bræger her, starte med lige at opklare et par ting for de nye og gamle læsere der frekventerer disse internetweblogsider af mere eller mindre obskure grunde.

Når jeg skriver noget, så er det ikke fordi at jeg betragter de ting jeg skriver som den endegyldige sandhed mejslet i granit.

Alle har lov til at have deres mening for det er deres sandhed og den skal jeg ikke anfægte, jeg har min version og det er nok for mig.

Da jeg den anden dag skrev at tøseaftener kun afholdes af halvfede singlekvinder over 30 år, var det en provokation og samtidigt et forsøg på at lave spas, en morsomhed, en lille spidfindighed.

Alligevel fik jeg på hattepulden fordi man anså mig for at være temmelig ucharmerende, selvcentreret og horisontforsnævret at læse, hvilket jo er morsomt når det kommer fra en særdeles selvcentreret internetweblogger, (det er noget med en splint og en træstamme?). Anyway det er hendes stil og hun skriver da godt så hende om det :).

I samme hug blev jeg kaldt kvindenedgørende af en anden dame, måske er sandheden omkring tøseaftnerne ilde hørt? Aj det er gaas! Det må hun gerne mene, det gør det ikke rigtigt i min verden. Jeg er vild med kvinder, det er bare ikke altid at jeg forstår dem sårn....

Jeg har idag valgt at fjerne mit fine babybillede fra min Blogger.com profil, da det åbenbart har vakt harme hos denne dame, og jeg vil da nødigt støde nogen.

Morfar i håbet om at i fortsat vil læse med på trods af fare for ironi og sarkasme...

26 kommentarer:

Unknown sagde ...

We want The Baby back ;o)

Anonym sagde ...

jeg håber du kommer over det med ikke at ville støde nogen!!
For der er da noget om det, og hvis det slet ikke passer er det nok bare for sjov??

Steen AA sagde ...

Hvorfor lader du dig intimidere? Hvor er Morfars integritet blevet af?

Ok, det nye billede er lidt sejt...

frk rips sagde ...

ØV - ked af at læse, du har fjernet det meget charmende, babyportræt (i 60'er hip babytøj ?)- hvis det er pga. en kommentar !
Mon ikke de fleste der læser din blog, forstår den er skrevet med humor ?

Zette sagde ...

Altså morfar, hvad er nu det. Det er sgu da det, der er så super fedt at læse hos dig. Vi er alt for mange rygklapper-bloggere, der er pissebange for at blive misforstået og derfor lever flinkeskolen fantastisk højt herinde i blogland.

Men det er måske slet ikke så let at være anderledes, siden du ændrer på tingene? - fatter ikke, at de ikke kan se din ironi, og hvis du vil provokere, så må du jo også finde dig i, at de provokerer dig tilbage - også uden at slippe de frie tøjler.

Synd for dem, hvis de ikke kan tåle mosten, men endnu mere et stort tab for os andre, hvis du ikke kan tåle deres most...

Tue sagde ...

Helt ærlig moffe - hvad sker der for dig? Hvor er din mandighed og hulbrystet? Kan det virkelig være sandt, at du indfører en selvcensur, der er Nordkorea værdig? Og så på grund af et indlæg, der på ingen måde stikker ud fra de øvrige 1000...

Fat mod, ret ryggen og sug maven ind, bid i citronen, spyt i næven og kom så tilbage til tastaturet! Vi vil have syrligheder, spydigheder og tramp over tæerne (nogens eller andres)!!!!! Hvordan skal vi ellers kommer gennem vores hverdag i rørlæggerbranchen...?

Uden Relevans sagde ...

Faktisk var jeg selv træt af billedet - så kunne jeg jo lave en gimmick ud af det.

Dorte: Jeg sender det til dig :)

Nina: ingen røg uden brand?:)

Steen AA: Jup det kan være at jeg skifter det igen når de første klager indløber :).

KusseD: Måske det var en enkelt svale der ikke er vant til at læse med.

ZT: Se nummer 1: :)

Tue: Se ovenfor :)

Anonym sagde ...

Det klæder dig bedre når du provokerer end når du siger undskyld.:)

Anonym sagde ...

Det er hårdt, men jeg prøver at lave med din sarkasme! ;)

Der er altså nogen, der går i små sko. Jeg tror let, man kommer til at overfortolke blogindlæg. Jeg har selv en ret perfid anonym kommentator, der kun skriver negative og ukonstruktive kommentarer. Jeg er begyndt bare at slette dem. Jeg fatter ikke, at folk ikke bare går et andet sted hen, hvis de ikke bryder sig om det, man skriver!

Anonym sagde ...

hov, "leve med din sarkasme".. skulle der have stået..

Anonym sagde ...

Masser af røg!!
...og brand!

Jeg så dem for mig med det samme, de der "tøser", med blomstrede gamachebukser, hvor blomsterne er småbitte på anklerne og KÆMPESTORE på røven!

Siger singlekvinde, 30+, småblomstret, og mor ;-)

Anonym sagde ...

Hmmm... Min bedstefar havde en have.
Den var jordens mest uplejede have. Selv den Sibirske ødemark er mere kultiveret end min bedstefars have var. Men det var verdens dejligste have. En dag kom to kvinder gående på vejen udenfor stakittet, og han hørte dem omtale haven som det værste vildnis. "hvor er det synd at han slet ikke passer den" " og hvor er det forfærdeligt at man skal se på den rodebutik" og superlativerne ville ingen ende tage.
Bedstefar gik derefter i gang med et større anlægsarbejde. Pludselig lå den hen som en frodig oase med velduftende blomsterbuske og små træer. En lille sti snoede sig igennem den, og der var også blevet plantet en sten med et solur i.
Aldrig så snart havde han sat sig i sin have-ligge-stol før et ægtepar kom gående forbi i en lune sensommer-aften-luft. "hvor er det synd at han sådan har ødelagt den skønn vildmark han havde.... Der var så mange smukke vilde blomster i"..... "ja... jeg har aldrig set så smukke valmuer som dem der vrimlede derinde".....
Siden rørte min bedstefar aldrig et haveredskab. For når man ikke kan gøre alle tilfredse, hvorfor så ikke vælge den løsning der kræver mindst energi???
(men han omtalte nu altid folk på en pæn måde)

Hunløven sagde ...

Helt ærligt, hvis man ikke kan klare at du siger din mening. Tja så skal man ikke læse din blog.
Nej din mening er ikke den endegyldige sandhed. Men det er din mening, og den har du al ret til.
Og savner den flotte baby, eller rettere babyen der blev til den flotte fyr.

Dana Watsham sagde ...

*trøsteklap*

Ved du hvad, den slags gimperi skal man sgutte lade sig kyse af. Gimerne har det nok værre med sig selv end med dine (forholdsvis milde) sarkasmer ... keep up the good work, Moffe!

Anonym sagde ...

. . . Ahaha, aner ikke hvad det er I snakker om - sure damer og noget med babybilleder ? - men lige det her kommentarspor, er bar så sjovt - at én næsten tiz' i a buks - hvilket ville være pænt klammo for er på vej i bio. . . Men alligevel!!

PEDrsn

Anonym sagde ...

arj come on morfar! Når man skriver som du gør må man sgu da kunne håndtere at folk er uenige - også selv om det er mig ;)

Jeg tror ikke vores humor har de mindste fællesnævnere, så ja jeg blev irriteret over lige det indlæg, og var i humør til at reagere.

Men hvis du hellere vil have online-tilbedelse og opmuntrende tilråb, så bukker jeg, takker for opmærksomheden og smutter igen.

hej hej :)

Uden Relevans sagde ...

Allesammen: Tak! specielt Hunløven :) Flotte fyr hædr.

Anna: Jeg skriver netop også at alle har ret til deres mening :)

Hvem vil ikke gerne have onlinetilbedelse og opmuntrende tilråb?

Anonym sagde ...

Føler jeg måske kommer lidt sent ind i kampen, men var kommentaren om dit babybilled ikke et svar på din ironisering over at folk sæætter billeder af deres børn på fjæsbåg? Babybilled - babybilled - same - same? Og så giver det vel god mening, plus det er sjovt? Eller .. Nå .. Suk ..

Janne

Uden Relevans sagde ...

Janne du er altid velkommen i kampen :o)

Anonym sagde ...

Uha uha... jamen jeg vil da gerne online-tilbede dig, moffer, selv om jeg har en stor røv, og din kommentar i omtalte blogindlæg et eller andet sted rammer mig, men det er i orden, fordi jeg ikke er 30/+, men det kommer man jo ikke udenom på et tidspunkt :-)

Uden Relevans sagde ...

jeg er sikker på at din røv ikke er stor, og specielt ikke i de bukser der :)

Dana Watsham sagde ...

Det der sidste var rent fedterøv, Moffe!

Uden Relevans sagde ...

Hehe jup!

Anonym sagde ...

Kære Morfar
Lad være med at tage dig af de sure feminister.
Jeg har et godt billede du kan bruge, når du får dine nosser tilbage fra reparation: http://politiken.dk/archive/00235/Tegning_af_Muhammed_235724c.jpg

Uden Relevans sagde ...

Holme: Politisk korrekt det bliver du sgu aldrig :)

Dana Watsham sagde ...

*gnæk*

Man kan sagtens være feminist uden at være sur, søde Holme ...

Send en kommentar