google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Hverdagens små glæder – Uden Relevans

15. jan. 2009

Hverdagens små glæder

Man skal finde glæden i de små ting, være taknemmelig over de ting der er blevet bedre, glad for små detaljer, glad for bare at være til.

Jeg kom til at tale med en tidligere kollega fra Marmeladefabrikken jeg var ansat på før, forholdene for kulierne er blevet endnu værre end da jeg huserede, man har sat arbejdstiden på til ti timer, og indskrænket muligheden for spontant at kunne tage et par fridage.

Som jeg sidder her i min lune rendegraver imens jeg søber kaffe fra thermoen og hører P3 kan jeg kun smile stille og sende en kærlig tanke til de tidligere kollegaer på marmeladefabrikken.

Livet er herligt.

10 kommentarer:

Annie Fryd sagde ...

Åh nej, Nu er du ikke også hoppet på den "glæd-dig-over-de-små-hverdagsagtige-ting-i-livet-blogging"... Lige som jeg har beskrevet at bl.a. din blog er en oase at søge, når man får for meget af pænheden og positiv tænkning...

Anonym sagde ...

Det'sq pænt af dig Mouf.. sys nu ikk' det er en lille ting.. ;o)

frk rips sagde ...

nåeh - så I kommunalarbejdere sidder virkelig bare og søber kaffe og driver den af - hva ? :) Slå mig ikke - jeg er lige blevet kruset-dullet

Uden Relevans sagde ...

AF: Jeg skal straks finde noget galde frem :)

Småkage: :)

KDulle: nemlig os kommunalarbejdere :)

Anonym sagde ...

ja... Men hvilken slags marmelade producerede i??? Og var det med eller uden kogning??

Uden Relevans sagde ...

Kent: Her hvor jeg kommer fra er "Marmeladefabrikken" et slangord for en dårlig arbejdsplads.

Anonym sagde ...

Ja jaah, alt er bare fryd og ham dérsens Gammen . . .

Tror der bliver drukket alt for meget kaffe, i dén derzens rendegraver!

Anonym sagde ...

ja Pedesrn... Jeg tror sgu slet ikke der bliver gravet nogen huller overhovedet.....

Morfar: Hold da kæft hvor er der mange marmelade-fabrikker i Danevang så. Jeg plejer nu at bruge konceptet med at tage adm-dir'ens navn og kombinere med Cirkus..... altså Cirkus-Drivmose f.eks. Men jeg kan godt se at det ikke er anonymt nok i visse tilfælde. Der er nok ikke nogen der ville være i tvivl om hvad Cirkus-Mærsk var..... men oki... der var da heller ikke internet dengang jeg arbejdede for ham. Dengang piskede jeg saltvand.

Anonym sagde ...

.... og hældte sådan noget sort klistret stads i havet, som overstyrmand Uwe påstod var kildevand.

Uden Relevans sagde ...

Jeg har også været på et par marmeladefabrikker/cirkusser i min tid :)

Send en kommentar