google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Saerling Pension igen – Uden Relevans

9. mar. 2009

Saerling Pension igen

ATP skriver i deres nyhedsbrev at ingen har mistet penge på deres forvaltning af vore kroner og ører, i de fem år vi har været tvunget til at aflevere vore usle spareskillinger til dem.

Nu var jeg nysproglig student (gik sammen med Grauballemanden og Egtvedpigen og believe me historie var meget nemmere dengang) det er muligvis derfor at jeg ikke fatter regnestykket.

Mine opsparede 21.200 kroner ved sidste opgørelse var landet på 15.500 kroner cirka da jeg kiggede igår. Det må åbenbart være en meget alternativ regnestok de har inde ved ATP eller også er jeg bare dummere end andre folk.

Minder lidt om "Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet", eller "Read my lips no more taxes".

Her er lidt musak til at muntre jer med, normalt hører jeg ikke så meget hephop, dog synes jeg at den her er gofin.

4 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Well, er enig i det er en noget tom undskyldning ATP komer med - men det de mener er, at ingen kunder idag har et lavere indestående end de havde i 2004 (hvis jeg husker rigtigt - ihvertfald da indebtalingerne blev suspenderet).

At den gennemsnitlige "gevinst" ifht det tal, så er noget med 3,4% (igen efter hukommelsen) i alt (ikke pro anno), og altså langt overhalet af inflationen er det ihvertfald en sandhed med modifikationer.

Synes det er imponerende at den største formueforvalter i Danmark kan stille sig op og bryste sig af, at de lige akkurat ikke har lidt deciderede tab over en 5 års periode.

Frk. Maj sagde ...

Det samme opdagede jeg, da jeg tjekkede igår... Her regnede jeg lige med 22000 (minus skat), og så stod den pludselig til 16000 ?!?!..

Men "lidt" har jo oss ret ;)

Anonym sagde ...

Skal vi bare blive enige om, at vi er mange, der økonomisk bliver taget for hårdt i rø... i disse dage ;o)

Anonym sagde ...

Jeg er gået fra 35K til lige under 25K og fatter absolut intet (er mat-fys-student, så det er næppe min hjerne der mangler regne-kapacitet

Send en kommentar