google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Det der Fjæsbog-noget – Uden Relevans

9. aug. 2008

Det der Fjæsbog-noget

Jeg var nysgerrig så jeg lavede en konto derinde for at se hvad det er de unge vil have, eller faktisk de unge mere eller mindre højtuddannede kvinder, for det er ifølge undersøgelser mest dem der har en Fjæsbogkonto.

I starten når man så har fundet et par venner, bliver man oversvømmet af alverdens mystisk Kvisser og påhit, "Hvordan er din seksuelle intelligens", "Hvilken filosof er du?" "og alverdens andre ting der går ud på at hive marketingsoplysninger ud af en. Nogle af disse kvisser og påhit kræer at man inviterer ti til tyve andre før man kan få sine svar og så er det jo spild af tid medmindre man elsker at spamme andre med ting.

Man bliver tvunget til at tage standpunkter, ved at blive inviteret til grupper som "Rigtige mænd barberer deres boller". "Befri Tibet" ( ja fint nok må jeg lige spise først?) og andre mere eller mindre mærkværdige fraktioner af større eller mindre værdi for almuen.

Det er egentlig et ret avanceret spionværktøj, hvis man kan finde ud af at bruge det rigtigt. Lidt simpel klikken frem og tilbage og man kan se hvordan folks humør har været de sidste tre måneder.

Som arbejdsgiver kan man se: "Nå Joakim forlod rendegraveren 13.42 for at opdatere sin Fjæsbogstatus til "Myrder Chefen Snart!!!" ". Eller man kan se sin sygemeldte medarbejder, købe ind på Friends For Sale når han egentlig burde være bundet til sengen med blindhed osv osv.

Det er et udemærket værktøj, til at kommunikere med sine kontakter på, efter de fik installeret det der chat, stadigvæk hvis man svarer på alle de mærkelige invitationer og kvisser er det spild af tid i længden i mine øjne.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er ualmindeligt svært for mig at lade være med at kommentere på dette indlæg.

Det er næsten lykkedes.

spunky sagde ...

jeg vil så sige, at det der spaceface faktisk også kan føre nogle gode ting med sig...

jeg har f.eks. fået kontakt til nogle mennesker jeg ikke har set i årevis og som jeg har ledt efter...
og pludselkig er de inde i mit liv igen, det føles rart på en god måde!


men ellers giver jeg dig ret!

Lizelotte sagde ...

Altså man kan jo bare lade være med at være så dum at invitere sin chef til at være venner ... for det er jo kun venner, der kan se andet end dit profilbillede og navn, mig bekendt...

Anonym sagde ...

jeg ved sgu snart ikke..... (god jydsk indledning) Jeg logger på når jeg gider det, tager en quiz i ny og næ. Henter et citat og skriver lidt på mine venners vægge. Jeg lader ikke skidtet røve min tid... Det er der nok andet der gør.

Anonym sagde ...

Ja, det er sgu noget underligt noget. Jeg lavede sådan en fjæsbog profil i sidste uge, for ikke at blive den allersidste ... og fik straks en venneanmodning fra en letpåklædt ungersvend som jeg knapt kender ... og så en pige som jeg deler efternavn med (meget sædvanligt navn) som bare er samler og i øvrigt har et billede af en hvid kanin der spiser et æble. Jeg tror min profil bliver lavstatus med den start.

Uden Relevans sagde ...

Just Rikke: Næsten flot klaret.

Sædvifter: Gamle nostalgiker.

Lizelotte: Ja eller hedde noget andet :o)

Kent: Ganske sikkert er der det.

Annemone: Ja man skal lige lære at sortere.

Ruprect sagde ...

Jeg har tre kommentarer til dette:

1. De quizzer, brugerundersøgelser og generelt crap jeg har deltaget i har alle haft en [Skip] knap hvor man når frem til resultaterne uden at spamme sine såkaldte venner.

2. The Facebook Song er en sjov video med Rhett and Link (De har også andre sjove sange)

3. Jeg havde en drøm om dig i nat, kan du huske vores tivoli ture? svenske piger? guldøl? - Skal jeg skrive det på din Wall ?? :)

Anonym sagde ...

Jeg kan godt lide FB for jeg har mødt en masse gamle venner og bekendte.
Der er ganske rigtigt en masse lort, i form af tumpede personlighedstests og den slags, men det kan man let ignorere og hoppe udenom.

Send en kommentar