google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Jeg har brug for hjælp – Uden Relevans

18. jun. 2010

Jeg har brug for hjælp

"Ja mon ikke!" griner du godt i skægget imens du synes du er det sjoveste siden linje 3s Preben Christensen første gang viste sig som Johny Margrethe, (hvad der så end fik ham til det).

Inden i nu kommer for godt i gang med at påpege mine få fejl og shortcomings i hobetal må jeg hellere ile videre med pointen.

Ser i jeg skal snart til Tyskens hovedstad Berlin, for at nyde en enkelt fadbamse eller to i godt selskab, og er der noget mere tysk end coteletto milanese bedre kendt som Wienerschnitzel? Det skulle da lige være strækmarch og arggresiv musik, der er ikke noget bedre tysk foder!

Derfor tilspørger jeg nu jer trofaste læsere hvor finder jeg den bedste og største wienerschnitzel i Berlin?

Er der andet jeg skal se?

Kom med alle jeres tips om Berlin.

Please.

14 kommentarer:

Helle sagde ...

Du skal helt klart se, om du kan få øje på nogle autonome. God tur!

Zette sagde ...

Zum Bayrischen Michel i Bornholmerstrasse er et must. Der er schweinhachse, blutwurst, Bauernschmaus og i højsæsonen ikke mindst den guddommelige ret "Wurst Parade". Naturligvis masser af schnitzler, når det er bedst, fortovscafe, billige bajere. Ligger i Prenzlauerberg er absolut mere bondsk end mainstream. Altså et absolut must.
I wien findes i øvrigt Figlmüller, som med GARANTI har de største. Dvs schnitzel på fullsizeplate og zubehör på minimums dish ved siden af, men så vidt jeg ved, har de endnu ingen filialer i Berlin. God tur. Og skål!

Bloggalicious sagde ...

Jeg var i Berlin sidste sommer for første og indtil videre eneste gang. Udover de helt almindelige turistede must sees (BB Tor og Fernsehturm, osv) og must dos (bustur og sejltur) så syntes jeg, at det jødiske museum designet af Daniel Libeskind var helt fantastisk. Måske er det ikke lige dig, hvis du 'kun' vil shoppe, drikke øl og spise wiener schnitzler, men jeg syntes, det var meget spændende med bygningens anderledes arkitektur (jeg er vild med den slags) og spændende indhold i form af alvorlig og håndgribelig 'historieundervisning'. Det er et stort museum, og man skal selvfølgelig være lidt 'i form' til at gå rundt med ansigtet lagt i alvorlige folder, men så kan man jo drikke masser af cocktails bagefter med god samvittighed, hvilket vi gjorde :-) Se her: http://www.jmberlin.de/main/EN/04-About-The-Museum/00-about-the-museum.php

For gratis og flotte udendørs oplevelser check East Side Gallery: http://www.eastsidegallery.com/

og Holocaust Mahnmal - igen mere sjov (og gratis)arkitektur - det er flot at se solen gå ned der, og man kan tage flotte billeder: http://www.stiftung-denkmal.de/en

Og ved jeg ingenting om wiener schnitzler, men de har rigtig lækker og flot sushi her: http://www.qype.co.uk/place/536391-sushi-express-Berlin

Jeg ka' ik' li' øl og fandt ud af, at Berlin var den helt store Cocktail-Heaven, og man fik nærmest kastet dem i nakken til både frokost, eftermiddag, aften og nat - jeg synes det lækreste sted var det her: http://www.rocco-berlin.de

Og P.S: Jeg mangler selv tilsvarende tips til 'Bedst til prisen-Tapas' i Barcelona, hvis nogen skulle være eksperter på det område.

Leoparddrengen sagde ...

Det undrer mig du fremhæver en østrigsk/italiensk spise som tysk? Men lad det nu ligge.

Jeg må ærligt erkende ikke at have det store kendskab til hovedstaden i syd - det eneste jeg rigtigt har oplevet var da jeg strandede på en af Berlins banegårde i 16 timer i starten af 90'erne, sammen med en polsk pige (der var på vej den modsatte vej).

Men jeg kan anbefale co-blogger Lise Uduaks blog, som handler om hvad der rører sig i Berlin.

LS sagde ...

Om snitzler ved jeg intet.

Men du skulle unde dig en tur på denne her: www.fischersfritzberlin.com

Tæskedyr, men det hele værd.
Hvis der alligevel skal være lidt til huseleje, når du kommer hjem, så prøv deres 3-retters business lunch. Den er fantastisk!

Kenni sagde ...

Jeg var i Berlin i påsken sidste år og udover alle de oplagte turistmål kan jeg varmt anbefale DDR museet, der giver et godt indblik i, hvordan østtyskerne de levede. Det jødiske museum kan også være et besøg værd, men der skal du give dig god tid til et voldsomt check i hoved og r*v inden de lukker dig ind.

Anonym sagde ...

For shopping er Faster Pussycat i Kreuzberg (57 Mehringdamm)en rigtig cool butik og hvis du så lige går rundt om hjørnet fra Mehringdamm til Bergmannstrasse, ligger der et hav af små cafeer, barer, spisesteder - en super hyggelig gade hvis man bare vil hænge ud med en øl ;)

Anonym sagde ...

Tak skal i have!

Morfar

Julie sagde ...

Kastanien Allee FTW

Uden Relevans sagde ...

Modtaget! :)

Anonym sagde ...

Og Rigsdagskuplen!

Uden Relevans sagde ...

Ja den var cool!

Uduak sagde ...

En af disse tre, og ellers Jolesh,som der er én, der også har tilføjet i kommentaren.

Viel spaß!

Uduak sagde ...

flot, så glemte jeg linket:

http://blog.uduak.org/2010/06/ich-bin-ein-schnitzel/

Send en kommentar