google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Hvad i alverden er det her? – Uden Relevans

6. jun. 2013

Hvad i alverden er det her?




Hvad i alverden er det her? Og ikke mindst. Hvordan slår jeg det nemmest ihjel?

Napalm? Dynamit? Eller motorsav og plov?




Nu må i haveejere lige steppe up. Jeg ved at nogle af jer, har endog meget flotte haver.

Tusind tak for de søde kommentarer på forrige indlæg, der varmer sgu en gammel kyniker.

6 kommentarer:

Henny Stewart sagde ...

Jeg ikke hvad det er, men hvorfor vil du slå det ihjel? Haver er jo til sådan nogle grønne ting, der vokser. Jeg synes ikke, det ser ud som ukrudt. Live and let live! Se på den som en frivillig, der har valgt at slå sig ned i din nyanskaffede have.

Gowings sagde ...

Nu kommer der sådan en kloge bemærkning, Uden Relevans: men lad være med at foretage dig noget videre det første år i haven. Hold græsset og klip træer og buske, men lad være med at grave for meget i jorden. Når du har haft hele sæsonen og næste forår med, så kender du ideen bag den gamle have, og så kan du bedre ændre det som du ikke bryder dig om - men vigtigt nok: du ødelægger ikke det du gerne ville have bevaret.

Gåsepigen sagde ...

Det er japansk pileurt, og den er ekstremt invasiv og meget svær at slå helt ihjel. Men den SKAL bekæmpes, ellers overtager den lynhurtigt hele haven.

Den breder sig med rodstængler dybt nede i jorden, og selv en lillebitte stump rod er i stand til at skyde.

Prøv at google "japansk pileurt" og "bekæmpelse", så får du nogle løsningsforslag.

Jeg har i mine 16 år som haveejer aldrig brugt gift, men hvis jeg havde japansk pileurt i haven, ville jeg endog kraftigt overveje det.

Uden Relevans sagde ...

Ja, jeg glemte at sige at den fylder 15% af haven efterhånden.

Jeg vil gerne se hvad der vokser op, men lige her tror jeg at jeg gør en undtagelse.

Tak for hjælpen Gåsepige!

Søs74 sagde ...

Vi havde en sådan i mit barndomshjem. Den vokser 8 centimeter i døgnet!

Gowings sagde ...

Føj for satan. Væk med den!

Send en kommentar