Bil-guru søges!
Det er med stor tristesse og lille håb at jeg beder almuen om tips her.
Igår da jeg tog på arbejde i min elskede Dødsmaskine, begyndte den at lave "kænguru-finten", altså hoppe og støde (høhø) i kørselen, jeg kunne maksimlat køre 50 kmt, så da jeg svingede ind på Tomsgårdsvej bragte dødsmaskinen sig til parkering med et sidste suk.
Benzintanken var næsten tom, en panikpåfyldning af 10 liters premium benzin har dog ikke afhjulpet problemet, bilen starter den hoster dog ud efter få sekunder og dør når man giver den gas.
Hvad er der galt? Hjælp!
Alle jyder hent jeres bondemand og få ham til at stille en fjerndiagnose :o)
3. apr. 2008
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
24 kommentarer:
måske der er dannet vakuum i tanken eller der er suget for meget skidt med op i benzinfilteret?
Okay? Kan man rense et sådant filter?
Nej, det skal skiftes! Men det kan en jysk mekaniker klare på et splitsekund, og filteret er vist en lille fornuftig ting ... investeringsmæssigt :o)
Snavs i karburatoren siger min sidemand?
Nej, jeg holder også på at det er benzinfilteret.. da min gamle Mazda (nu død) hoppede sådan var det faktisk bare filteret der skulle skiftes.
Bemærk at det KUN er kvinder der svarer :)
Nå hvem kommer og slæber min bil til mekanikeren så? :)
Og så blev der helt stille i kommentarfeltet :-)
Zzzz der kun probs med de der gamle øser . . . ska du ikke bare ha' en ny!! Frem med pungen og op på disken duh :D
Ah den er jo kun 22 år!
Den er jo kun lige blevet voksen.
Min fader har en mekanikker der har residens på Gl. Køge Landevej - Skal jeg fremskaffe kontaktinformation og kontakte dig telefonisk?
Jeg ved hvad der er galt; din bil lider af akut politisk korrekthed og er begyndt at tænke på miljøet. Tjek understellet - der står sikkert www.offentligtransport.dk :-)
Mange hilsner
Anette,
og nå ja, ærgerligt når sådan noget sker!
JA RUprect !
Benzinfiltret! PFFF!
Bilen lider af den ganske almindelige skavank 'dårlig fører' ikke at forveksle med 'dårligt føre'
Åh ja jeg burde havde spurgt Prof Nemlig...
hvo, jeg har et andet bud. Tilførsel fra benzintanken til motoren. jep det er den der er noget galt med. Vores (grønskollingen på 10 år) hostede for nogle år siden på den fynske motorvej på vej hjem fra det jyske. Vi gik nærmest i panik.......hvad skulle vi dog lave på Fyn en søndag eftermiddag. En rar falck mand reddede os og forklarede at det kunne være benzintilførslen der var i udu. Så kom der for lidt benzin nogle gange og for meget nogle andre. Hvilket resulterede i hosten og til slut i at den strejkede. Det varede dog kun 10 min. Han anbefalede høje omdrejningeer`???????? Aner ikke hvorfor, men vi landende "safe and sound" i København. Og tak for det!!! Menkanikeren ordnede automatikken mandag eftermiddag, og siden har alt været vel (7-9-13)
Med mit ringe kendskab til motorer, så mener jeg alligevle at vide, at både skidt i benzinfilter og skidt i kaburator har noget med benzintilførslen at gøre. Og ja, noget kunne tyde på, at det er der den er gal. Høje omdrejninger hjælper sikkert, fordi man så får "blæst" motoren igennem, men de er jo lidt svære at opnå, hvis man ikke kan holde motoren igang. Du sørger vel for at give den noget gas når du får den igang (og mens du starter den, hvis den er uden katalysator)?
Men nu plejer morfædre jo som oftest at køre for fulde omdrejninger, og så justere hastigheden på koblingen, så mon ikke dødsmaskinen har været udsat for høje omdrejninger? :o)
Min mellemnavn er faktisk Høje Omdrejninger. :)
Vil du låne min bicyclette? Den er ledig mellem 10 og 18 og står ikke så hulens langt fra det der Fremad Amar, mand.
Aj, jeg skal holde op med at skrive i de her kommentarfelter efter helvedes travle vagter! Nåede lige at panikke over det der brugernavn/password igen. Uh!
Hehehe :O) Mig på en cykel! hehehe
Hvem er Andedamsveninden??? :o)
Jeg ved hvad der er galt. Det samme, som der altid er galt med biler.
DET DYRESTE.
Nu er jeg desværre uvidende om det nærmere fabrikat og specifikke model på Dødsmaskinen. Men min våtkyling af en Renault 19 fra 95 lavede en overgang hoppefinten. Her var det dårlige tændkabler der gjorde at den kun gik på 2 cylindre når der var fugtugt i vejret.
Peugeot 205 fra 86 1.3 liters motor benzin :o)
Tror også det er tændrørene nu må vi se. tak Tobias.
Send en kommentar