google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Advarsel Falsk indsamling! – Uden Relevans

11. mar. 2011

Advarsel Falsk indsamling!

Her i går bankede det på min hoveddør, udenfor stod en skaldet mand i pænt tøj, da jeg lukkede op.

Han sagde "Hej! jeg kommer fra den lokale skole, Københavns Kommune har lukket for tilskud, så børnene ikke kan komme af sted i på lejrskole i år".

Jeg tænkte om han mon vidste at det er ulovligt at samle ind uden Politiets tilladelse, men gav ham alligevel nogle penge i hånden, som han straks stak i lommen. Selv om jeg er på SU, vil jeg da gerne hjælpe de lokale skolebørn med at komme på lejrskole.

Jeg må dog indrømme at jeg kom til at tænke over, hvorfor havde han ikke et barn med? Eller en officiel raslebøsse? Eller noget id han kunne vise? Så jeg skrev til skolen for at høre om jeg var blevet snydt eller om den var god nok.

Her er svaret.

Kære Søren
> Tak, fordi du skriver til os.
> Jeg kan fortælle dig, at der I går var en henvendelse fra en anden person omkring det samme problem. XXXXX Skole har intet med nedenstående at gøre. Det ville også være ulovligt, hvis vi gik ud og stemte dørklokker for at samle ind.
> Der må åbenbart være nogle "svindelnumre" i gang med misbrug af skolens navn.
> Du er velkommen til at kontakte skolen igen.
> Med venlig hilsen
> Rita Lundemose


Så hvis en skaldet velklædt mand ringer på din dør og begynder at tale om lejrskoler og spareplaner så slå ham ned med en stegepande og ring til Polisen.

6 kommentarer:

Steen AA sagde ...

Fåk, ham havde vi også besøg af sidste år.

Leoparddrengen sagde ...

Hey, du kan sgudda ikke være bekendt at afsløre mig på den måde!

Iøvrigt, de der gamle franc-sedler du stak mig er jo ikke en skid værd - så hvad fanden brokker du dig egentligt over?!

fasterfis sagde ...

fucker, det er hvad han er! Han kunne i det mindste sende pengene til Japan så.

Anonym sagde ...

Herovre lukker man sin hovedør op efter "fremmed trampen rundt i opgangen" og finder hængende og dinglende på dørhåndtaget en mulepose og i den en æske med flere stykker chokolade...


LilleQ


...og noget reklamegejl fra en bank var der også i muleposen. Men alligevel.

spunky sagde ...

Ja i krisetider skorter det ikke på kreastiviteten ... heller ikke i de lidt mere lyssky miljøer.

Jeg har taget i mod råd og hængt en stegepande op i entreen ..... så jeg er forberedt!

Uden Relevans sagde ...

Jeg kan lige se det for mig Spunky :D

Send en kommentar