4. apr. 2011

Når markedsføring går galt-?

I har sikkert alle sammen oplevet SuperBests nye tiltag: Køb for 50 kroner og få et klistermærke, når du har et vist antal klistermærker kan du veksle dem til køkkentøj.

Et ligetil koncept, men hos en kyniker som undertegnede melder spørgsmålene sig. Hvorfor alt det besvær? Hvorfor ikke bare sætte priserne ned?

Sådan en kampagne kræver en masse administration og markedsføring, en masse logistik med at få hardwaren frem - både klistermærker og køkkentøj, de indsatte skal dresseres til at at sige "Vil du have mærker med?" Det tager længere tid ved kassen, i hvert fald i starten, hvor de indsatte møjsommeligt skal forklare konceptet til hver eneste kunde der ikke har hørt om det.

I dag da jeg var nede efter billigt svin oplevede jeg, en halv flashmob af pensionister der stod og brokkede sig til en indsat over hvad fanden Superbest har gang i med de klistermærker?

Som man skreg i 90erne "Det er en Ommer!".

Eller er det bare undertegnede og de andre pensionister der er helt ude i hampen?

3 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Nøh... havde godt nok hørt ryter om at den slags mærker var på vej tilbage, men havde ikke set det i praksis. (Efter min lokale ISO lukkede for snart et par år siden (efter den blev SuperBest), og blev til Lidl har jeg stort set ikke været i én.)

Jeg kan huske det var in i 70'erne med den slags mærker - og jeg kan også huske at alle forretninger var glade da man droppede dem.

Dog var der vist også dengang - som åbenbart nu - et pensionist-kontingent som holdt af dem; og det handler jo nok om at de har tid til at gå op i det, og holde syr på mærkerne (og savner indhold i deres liv), hvor vi andre nok bare smider mærkerne ud.

Så det kan nok fungere, hvis man ønsker at ens primære målgruppe skal være pensionister.

Helle sagde ...

Køber du kød i SuperBest?! Du er en modig morfar!

KirstenK sagde ...

Hørt hørt...sæt sg da priserne ned i stedet for at det der mærkehalløj...det ender jo også bare med, at pensionisterne blokerer kasserne for at brokke sig...

Send en kommentar