google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Jeg har pålagt mig selv tavshedspligt – Uden Relevans

15. apr. 2013

Jeg har pålagt mig selv tavshedspligt

Det er egentlig spøjst at jo mere uddannet jeg bliver.
Desto mere kan jeg se igennem politisk spin og gøgl. Se hvordan der ikke bliver svaret (ja det gælder jer allesammen!). Se hvordan der bliver talt udenom eller direkte løjet. (Her tænker jeg mest på Troels Lund Poulsen.

Måske skulle jeg læse videre? Blive endnu mere klog? Til sidst vil jeg være den klogeste på planeten.

Men hvad hjælper det, når undersøgelser viser: Vi læser kun artikler vi er enige med. Køber kun aviser der deler vore sysnpunkter. Hører kun bands vi kan lide på forhånd.Det hedder the principle of least effort.

Så lærte du også noget i dag.

2 kommentarer:

wildskud sagde ...

Det har egentlig ikke noget med uddannelse at gøre. Jeg selv er landets mest uuddannede, halvstuderede røver og jeg har det nøjagtigt ligesådan.
Jeg tror mere det handler om, at jo mere man får øjnene op for hvilke mekanismer, der tages i brug, når fokus skal flyttes fra det der virkelig betyder noget, jo mere transparent bliver deres silketynde slør af lamperøg og blålys. Hvad pokker nytter det jo så i øvrigt at læse blogs man er uenige med, når sådan en misandrisk møgkost, som Vibeke Manniche, alligevel ikke lader dem, der er uenige med hende, komme til orde?

Uffe Andersen sagde ...

Jeg må give wildskud ret - det er ikke uddannelse, det drejer sig om, men derimod dannelse. Mere uddannelse fører oftest til mere dannelse, men dannelse kan sagtens komme på anden vis.

Send en kommentar