google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar: En posemands bekendelser – Uden Relevans

20. jan. 2006

Morfar: En posemands bekendelser

En af mine gode venner hedder Chris, eller hun hedder mere, men vi kalder hende Chris, en dag var jeg hjemme hos hende iført en flaske vin i en lille krøllet plasticpose, jeg tog vinen op og spurgte om hun ville gemme posen? "ja bare smid den om bag gasrøret der." På Chris gasrør eller rettere bag det sad der 150 plasticposer nydeligt krammet sammen og stukket ind. Der slog det mig at jeg ikke er den eneste i verden der gemmer plasticposer med den store intention om at genbruge dem for at spare miljøet lidt og for ikke at blive røvet 2.25 hver gang man skal have en liter mælk i Irma. Og jeg er heller ikke den eneste der cirka fire gange ud af fem laver den klassiske Homer Simpson DOH! *KLASK* combo når det går op for en at man igen igen igen igen har glemt sin lille fedtede plasticpose fra arkivet bag gasrøret/under vasken/i det næsten tomme skab/hvorend du gemmer dine. Min hedengangne farmand ( Og i passer på ham deroppe i himlen i bastards!) sagde altid, "Hvorfor bruger du ikke et indkøbsnet?" Jeg tænkte hvergang: "eh Farmand fordi jeg hellere vil fanges nøgen i en Bøssesauna i Badstuestræde på live-tv end jeg vil ses offentligt med et indkøbsnet" Men selvfølgelig tog jeg imod et, og ja det ligger på loftet endnu.
Hvad med dig? Køber du også en ny baggie hver gang? Eller husker du dine poser?

23 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

2.25 det er det rene røveri jo :D

Suzy Q sagde ...

1000 poser MOKKET sammen i lille blikspand med låg - køber en ny pose hver gang jeg køber ind.
*doh*

Anonym sagde ...

Hæ hæ jeg gør nøjagtig det samme, men jeg er udtryret med en mand som ALDRIG ville købe en pose, han husker ALTID en pose fra skabet. Vi var faktisk engang nede på en fire fem poser.

Anonym sagde ...

Udtryret=udstyret

Uden Relevans sagde ...

hehehe Carina, jeg er nede på 285 tror jeg... :D

Anonym sagde ...

Rygsæk, Morfar. Rygsæk =o)

Anonym sagde ...

Jeg husker dem én gang ud af 7... give and take a few. Jeg så engang en dame i Netto, som havde en lille tegnebogstørrelse handy(læs forbandet ugly) taske til sine poser.

Heri var der meget sirligt pakket plastikposer i, som hun så kunne tage frem og benytte på forgodtbefindende. Idéen er vel for som sådan meget god...men så skal man også huske tasken med poser oven i det at huske poser i sig selv!

AD sagde ...

Ja, jeg er den heldige ejer af et Føtex-kort. Det betyder at jeg får mine poser gratis, hvis jeg viser kortet. Men nej, det har miljøet ingen gavn af!

Og om lidt skal jeg aflevere kortet igen til min roommate, fordi han flytter og det er trods alt ham der arbejder i Føteren .... Øv!

Anonym sagde ...

Intentioner har vi mange af, ligesom vi har mange poser. Eneste fremskridt er, at jeg har ryddet op i skabet, hvor de ligger og kun gemt dem der passer til skraldespanden. Nye poser bliver lagt sammen hver gang, af alle. Vi husker rædselsscenariet, hvor man fik et bjerg plast ud over sig, når man åbnede skabet ;-)

Mie sagde ...

Jeg anvender naturligvis det fine indkøbsnet fra Kvindeligt Arbejderforbund, jeg engang fik af min mor, da hun til sin rædsel opdagede, at hendes datter var i færd med at destruere sin samlede økonomi ved indkøb af utallige plasticposer!

PS: Ovenstående er en lodret løgn... jeg ved, jeg ikke kan huske sådan noget, så jeg forsøger ikke engang og har dermed en fast pose-post i budgettet :-(

Uden Relevans sagde ...

Måske skulle jeg finde det net frem fra loftet hehehe

Pigebarnet sagde ...

Hej... 2 ting fra en extern kigger :)

Jeg havde en kæreste en overgang der midt i et forsøg på at forklare hvorfor han brød sig så meget om mig opgivende og fatti på forklrende ord sagde "Jammen.. du gemmer jo dine plastposer!.. det gør jeg jo også... det er jo helt vildt .. godt!"

Og så en rædselshistorie om min onkel der var meget meget mærkelig. men det opdagede vi jo først efter hans død. Han havde 3 hele køkkenskabe fyldt (!!) med sirligt foldede indkøbsposer.. og det er MANGE! ... så pas på.. det er en glidebane!

Uden Relevans sagde ...

hehehe Det er kommentarer som den sidste her, der gør det fedt at have en blog! :D

Pigebarnet sagde ...

så man må godt kigge og kommentere videre?

Uden Relevans sagde ...

Du er meget velkommen :D

Anonym sagde ...

JEG husker ALTID ine poser

Anonym sagde ...

Må vel krybe til korset og tilslutte mig de bekendende posegemmere (Anonyme Posegemmere, måske en ide til en selvhjælpsgruppe?) - det lykkes så at slippe af med en del af dem ved at bruge dem som skraldeposer.
...men hellere de ekstravagante skraldeposer, fremfor alle teenageres værste frygt; "Hvorfor tager du ikke nettet med?"
- Well, måske fordi det er den grimmeste opfindelse nogensinde?

Banjoko sagde ...

He he , jeg kender en utroligt nærrig fyr, der diskuterede i ti minutter med personalet i Rema 1000, fordi de ikke havde flere af de lidt billigere poser som han plejer at bruge til skrald. Enden blev at han fik den dyre til den billiges pris. Dette fortæller han vildt triumferende. Smilet blegner dog lidt da der er flere der spørger ham, hvorfor han dog ikke køber nogle skralde poser i stedet. De er trods alt meget billigere!!

Uden Relevans sagde ...

hahhahaa Banjoko total iorden der :-)

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

Send en kommentar