11. mar. 2013

Blondinen i minen

Hmm

Blondinen i minen

Det lader til at Børsen lige har sat alt, hvad der minder om ligestilling 1000 år tilbage. Vores statsminister er blondine, det er korrekt, hun har været i en mine, det er også korrekt. Alligevel synes jeg personligt det er nedladende at omtale landets øverste og vigtigste politiker som "blondinen i minen".

Man behøver ikke at være enig med statsministerens politik, men derfra og så til direkte at være så nedladende både over for hende og kvindekønnet på samme tid er måske i mine øjne ret unødvendigt.

Børsen kunne have skrevet mange bedre overskrifter frem for at synke ned på det plan hvor Ekstra Bladet bevæger sig.

Det er sgu (også) en ommer!

5 kommentarer:

vildtskud sagde ...

Min mor og hendes mand, der begge arbejdede på samme avis, han som redaktør og hun som arkivar, diskuterede jævnligt avisens daglige drift i vi ungers påhør. Ikke så sjældent hørte jeg ham sige: " ja... Men det er altså også et spørgsmål om at der er en forretning, som skal drives". Efterhånden virker det på mig som om, at der udelukkende er tale om en forretning. Nyhedsformidlingen kommer i anden række. Spalteplads er blevet en handelsvare der ubetinget sælges til højest bydende. Her handler det om annoncekroner. Nyhedsformidling...??? Det ka' bloggerne sgu ta' sig a'!!!

Eric Bentzen sagde ...

Deraf "Gode miner til slet spil".

Anonym sagde ...

Enig. Mere seriøsitet i pressen ville ikke være at foragte.

Anonymere sagde ...

Uenig. Der må gerne være pjat, så længe det er alvorligt og har essens.

Anonymest sagde ...

ja, men så er det jo også seriøst.

Send en kommentar