26. feb. 2013

Jamen, det er til eget forbrug!

Endnu en gang må jeg berige jeres liv med en beretning fra den lokale fødevarepusher.
Her forleden dag, da jeg dyrkede noget deft cruiseri, tænkte jeg at lige ville kigge forbi, men det var åbenbart, ikke særlig smart.

For butikken var fuld af mennesker, sure, kolde forfrosne mennesker. Undtagen en enkelt ældre herre, der var iført en indkøbsvogn med tre kasser discountøl.

Han var i et mægtigt humør. "Jeg skal hjem og holde fest!" proklamerede han. Til alle og ingen på samme tid. "Der kommer kun en gæst!" (Her holdt han en kunstpause imens folk havde travlt med at kigge på deres sko). "Ja DET SGU MIG SELV!" råbte han stolt.

Det fik smilet frem på folkets læber.

Så var det alligevel smart at gå i butikken den dag.

2 kommentarer:

SourPuss sagde ...

Livet er en fest - og nogen forstår at få det bedste ud af situationen.
Helt klart ingen dårlig dag at gå i butikken på.

Sofie sagde ...

Mennesket længe leve!

Send en kommentar