21. dec. 2012

Et hverdagsdrama af dimensioner

Her forleden dag, da jeg dyrkede noget deft cruiseri, så jeg en netto og tænkte, jeg liige ville kigge forbi.

Uden for biksen var en palle med klementiner, en arabisk dame flåede nettet af en kasse, tog to fra en kasse og smed dem oven i sin egen kasse med klementimer, hun havde købt i butikken, hvorefter hun gik.

"Jeg tænkte, hmm skal jeg råbe STOP TYVEN! kaste mig over hende, smadre hende til jorden og lægge hende i benlås?"

Inden jeg fik tænkt helt færdig, var hun forsvundet blandt de mange andre hættemåger i vrimlen på Blågårdsgade.

Lad os håbe hun bliver kvalt i sit tyvegods.


5 kommentarer:

Husskaden sagde ...

Åh, jeg synes også, det er pissepinligt, når jeg har købt noget, der står uden for som viser sig at være gået i forrådnelse, så jeg bliver nødt til at tage nyt, når jeg forlader butikken. Er sikker på alle tror, jeg stjæler.

fasterfis sagde ...

Var det vigtigt for fortællingen at nævne hendes etnicitet? Jeg synes ikke den slags ligner dig?

Uden Relevans sagde ...

Huskade: Det fremgår ikke tydeligt, men damen tog to og lagde oveni sin egen kasse, der stadig havde net over. Der var således ikke tale om udskiftning af en defekt vare, men et beskedent tyveri.

Fasterfis: Nej du har ret Pille, det er ikke vigtigt i sammenhængen, andet end at hun forsvandt i mængden :)

fasterfis sagde ...

Det var mere det med det arabiske end hætterne.
Nu vil jeg spise en mandarin som jeg har købt.

wildskud sagde ...

Det kan jo være at der er tale om efterregulering. Jeg siger jer at det bliver en kold dag i helvede, hvor jeg den foregående dag konstaterede at to af de, ellers så gode, klementiner, jeg havde købt hos djævelens discount, viste sig at være rådne UDEN at jeg efterfølgende selv forsynede mig med friske varer af forventet beskaffenhed. Ganske sikkert i forbindelse med indkøb af endnu en kasse, da jeg jo godt kan lide klementiner. Den gode Mr. Burns burde være glad for at jeg således ikke belaster hans ellers så løntunge foretagende og selv foretager den fornødne reklamationsbehandling. Det er blot et af de steder hvor vi kunker sagtens kunne være vores dagligvareudbydere til stor hjælp og sikre os et behørigt prisniveau på såvel mælk som kartofler. - og nu også klementiner.

Send en kommentar