12. nov. 2012

Om TDC og LOC

Der findes gode rollemodeller, der findes dårlige rollemodeller.

Der findes (reklame)folk der tror på at vi er så dumme at vi køber et produkt fordi nogle "kendte mennesker" er købt til at vise det frem.

De reklamefolk tager fejl, for mit vedkommende.

De tager dog ikke fejl, når de eksponerer disse "Stjerner" for de unge og knapt så vise mennesker, der måske ser op til de "kendte" og vil måske gerne være som dem. Det virker på letpåvirkelige barnlige sjæle.

Når en sådan rollemodel, som LOC, en (ifølge ham selv stoffri) narkoman med voldelige tendenser, one times a mistake two times a habit, så mener jeg at man bør ophøre med at reklamere for dette kendte menneske, og dermed associere sig selv OG SIT BRAND med vold. Man bør distancere sig fra personen, når personen igen kvajer sig.

Det er nok mig der er gammeldaws.

4 kommentarer:

Uffe R. B. Andersen sagde ...

Enig. Så er vi nok begge gammeldags :-)

Henny Stewart sagde ...

Principielt kan vi ikke blive uenige om det her. Men jeg tror, LOC blev valgt til TDCs kampagne, netop p.gr. af sin "kant". Den dom han har fået, ja han siger selv, at det handler om, at han hjalp en ven, som blev overfaldet. Selvfølgelig skal man ikke gå rundt og slå på folk, og man skal slet ikke forherlige den slags adfærd, men jeg holder nu en knap på, at LOC er "a good guy", der lærer af sine fejl. På den led er han ikke en dårlig rollemodel, EMM.

Ida sagde ...

Uanset om LOC er good or bad, så har han et image og et omdømme, som næppe passer rigtig godt med TDC's værdier, ligesom DR måske også skulle tænke over hvilke signaler det sender, at han er mentor og coach for morgendagens "stjerner"...

Bare kald mig gammeldags og konservativ, jeg kan tåle det ;)

Uden Relevans sagde ...

Mjoeh men nu er det anden gang at han slår nogen ned?

Send en kommentar