2. sep. 2012

Mandemode part II fodtøj, skoguiden

Som selvudnævnt modeguru, (nogen skal jo gøre det) er der et felt, hvor mænd intet fatter af moden. Ja eller mode, det er vel nærmere hvad man har på hvor.

Badesandaler: Bruges kun et sted. Til kongelige bryllupper. Eh...På vej i vandet og på vej op fra vandet til den plads, hvor man ligger og breder sig.

Går du i badesandaler til daglig, så husk de hvide (eller forvaskede) tennissokker også.

Selvfølgelig må du gerne vade rundt i badesandaler 24/7, men hvis du vil se lidt smart ud, så er det ikke vejen frem.

Badesandaler skal naturligvis være af mærket Havaianas, eller Burberry. (aj det er gas).

Bowlingsko, ja de fåes kun i grimme farver. Et sted går du med dem: bowlinghallen.

Golfsko, på golfbanen. Ingen andre steder.

Løbesko, bruges når du løber. Du ligner en idiot når du kommer gående i casual tøj med et par 2100 kroners specialfremstillede løbesko på. Vi skal her SLET ikke komme ind på mandlige cameltoes.

  Flip foto
 I husker vel allesammen den her? 35 minutter på VHS med cameltoe galore.

Laksko, bruges den ene gang om året, du er til kongeligt bryllup, kan også bruges de fem gange om året, du er til kongelig barnedåb.

Støvler, bruges når det er koldt, eller du er til pride parade med resten af dit lædertøj.

Trekkingsandaler, bruges når du vandrer rundt i Spanien af pilgrimmenes sti, og ellers ikke.

Tennissko, kan bruges, når du er ude at slås med de andre hooligans og casuals, ellers kan de også "Surprise" bruges på tennisbanen.

Husk at investere i et par sorte Eccosko, specielt hvis du er buschauffør eller Stogsrevisor.


Kom så med alle de sko, jeg har glemt!




9 kommentarer:

Uffe R. B. Andersen sagde ...

Træsko! Jeg bruger tit mine træsko, når jeg skal i Netto eller Føtex, samt når jeg henter børn fra legeaftaler, hvor det er bekvemt lige at kunne smutte ud skoene, når man kommer frem. Og selvfølgelig til havearbejde og når skraldet skal bæres ud. Mine unger er ret fornærmede over, at jeg endnu ikke har fundet træsko i deres størrelser (31-32). Træsko går faktisk til det meste og pudser man dem regelmæssigt kan de sagtens forveksles med et par (kluntede) laksko.

Den lille sorte bog sagde ...

Cowboystøvlen...

Uden Relevans sagde ...

Ah træsko! Selvfølgelig. Alle andre farver end hvide.

DLSB: men...cowboystøvler?? vi er jo ikke i 80erne :)

Anonym sagde ...

Gummistøvler og clocks er klart et must for din uendelig indsigt og klare vid

Uden Relevans sagde ...

Jeg laver en toer, mangler jeg flere?

Gowings sagde ...

Sejlersko/moccasiner med pomponer og frynser. Og gerne en stor bred vrist således at tæerne stort set er det eneste, der er dækket af overlæderet. Dertil selvfølgelig hvide tennissokker med blå og rød stribe på toppen af strømpeskaftet.

Anonym sagde ...

Sikkerhedssko og så måske en lille opsang om arbejdstøj i dagligdagen når man IKKE er på arbejde. Og reklame t-shirts.

Glæder mig!!!

Lise

Lizelotte sagde ...

vil se billeder af DINE sko ... !

Uden Relevans sagde ...

billeder af mine sko.. men de er ophængt i tre forskellige skoholdere :)

Send en kommentar