4. jul. 2012

Gratis hash til alle

Når jeg ser Karsten Lauritzen fra Venstre kommer jeg sådan til at grine, alt hvad han siger er gammeldags for mindst 40 år siden. Som i går hvor han sagde at de unge der "tager hash" skal stoppes på Roskilde Festivalen.

Så går det op for mig, at vi risikerer at han en dag får indflydelse...hvilket mareridt.

Anyhow. Løsningen på at der tjenes penge på hash, må være at legalisere det. Fri hash ^^. Så tjener rockerne ikke de penge, priserne vil falde, staten vil tjene penge på de skatter der garanteret bliver lagt på. Politiet der er fuldstændigt ligeglade med at folk ryger hash, skal så heller ikke spilde deres tid på at visitere århusianske hippier, der lige er kommet ind med fire toget.

Hvad siger i til det?

8 kommentarer:

Husmoder sagde ...

Tjek.

Sandra sagde ...

Jeg kan ikke hidse mig op over hash, det er volden, kriminaliteten, gadeskyderierne der følger med, der pisser mig af. Så for min skyld kunne man godt sætte hashen fri, eller bare køre et forsøg med det i en periode.

Vil det så hæmme banderne? Jeg er ikke engang sikker på det, de vil med garanti stadig forsøge at presse og dominere markedet. Og hvis man tror at rockerne stiller sig op ved SKAT og venter på at afrengne halvdelen af omsætningen, well.. det kommer nok heller ikke til at ske.

Uden Relevans sagde ...

Ja problemet er ikke at folk ryger, problemet er at det er ulovligt og dermed dyrt, hvilket igen gør at folk/rockere bruger vold for at have monopol på det.

Sandra sagde ...

Ah, selvfølgelig. Nogen idé om hvad det ville koste hvis det var lovligt? Bliver det så meget billigere?

Og hvad så sælger banditterne vel andet og mere end hash, eller hvad? Jeg er ikke rigtig opdateret i misbrugs branchen, forstås. :D

Hjorth sagde ...

Hash i små mængder til eget forbrug er i praksis legaliseret. Lejlighedsvis hashforbrug er nok ikke et problem, men mange kan ikke administrere det og havner i stort og konstant forbrug. De skades og får det karakteristiske sløvsind/apati(hash er skadeligt!), og her starter en ond spiral. I Holland ruller de som bekendt baglæns for tiden, og der er nok ikke nogen nem løsning. Måske kunne det være en egentlig legalisering af hash, men at man til gengæld yderligere kriminaliserede enhver form for handel med hash, så ingen tør/kan handle...og så man må dyrke selv til sig selv?!

Anna. sagde ...

Hash er skadeligt i overdrevne mængder, men det er der så meget der er. Stort forbrug af alkohol er i længden ligeså skadeligt.

Jeg kan sagtens se fordele ved at legalisere hash, men jeg er også bange for, at det kunne have en anden virkning. Jeg har dannet mig en hypotese, at hvis hash legaliseres vil nogle mene, at spændingen dør ud, og at de vil opsøge hårdere euforiserende stoffer. Men det er blot en teori.

Legalisering vil have sine fordele og ulemper, men der er jo fordele og ulemper ved alting. Spørgsmålet er bare om ulemperne vil være det værd.

Uden Relevans sagde ...

Nemlig det er et godt spørgsmål.

Anonym sagde ...

Hvis man gjorde hash lovligt, og solgte det, behøvede det ikk koste mere end en pose ærter, for et kilo! husk det! Den pris kan rockerne ikk konkurrerer med, og de ville være ude a hash market på ingen tid, og politiet kunne finde noget bedre og tage sig til.!
De stopper det alligevel selv i lommerne de små svin!
-P'Out og go ryger til folket!!!!!!!!!!!!!!!!

Send en kommentar