13. jul. 2012

Glemt kvarter



Forleden dag var jeg på Amager, det gamle glemte grimme Amager, der hvor Vermlandsgade møder Holmbladsgade.

Min ekskæreste boede i Holmbladsgade...Jeg mindedes det nytår vi holdt, kioskejeren der ville kramme alle imens han delte champagne ud, jeg mindedes hvordan vi aftalte at NÆSTE nytår skulle fejres sammen i en ny lejlighed....ah the optimism.

Min Mormor boede også i Holmbladsgade, tårerne vældede op i mig, da jeg ude fra genså hendes lejlighed, hun døde alt for tidligt...

Vemlandsgade...der boede nogle af mine gamle venner, kontakten gled ud...der gik længere og længere i mellem at vi talte sammen, vi voksede fra hinanden??

På vej tilbage til civilsationen kom jeg forbi Lybækgade, huskede da, en veninde jeg panikflyttede for i min lille bil, jeg huskede hendes tårer, da vi læssede de sidste ting ind i Dødsmaskinen.

Da jeg kom hjem fra arbejde næste dag, var hun væk...


I sandhed et glemt kvarter for mig

0 kommentarer:

Send en kommentar