21. jun. 2012

Drømmejobbet over dem alle

Her forleden dag faldt jeg i snak med vores receptionist på institutionen, eller det vil sige, hun tiltalte mig imens jeg dyrkede noget deft cruiseri ved indgangen.

Hun følte åbenbart trang til at indvie mig i at hun arbejder 18 timer om ugen, for fuld løn pga løntilskud.

Nu har jeg så set hvad hendes arbejde består i. Hun skal tage telefonen når den ringer og skrive under, hvis et pakkebud går til hovedingangen i stedet for vareindgangen. Tought job, men somebodys gotta do it. Resten af hendes tid går med at spille "Bejeweled, Wordfeud, og kabale".

Where do I sign up?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sådan et job har jeg haft. Efter et stykke tid dør man lidt indvendigt for hver dag...

Uden Relevans sagde ...

Ja jeg tror du har ret. Det er ikke lykken

undskyldmig sagde ...

Sådan én har vi også på mit arbejde - dog kun 2 timer om dagen.
Men jeg er mere priviligeret end dig; vi får nemlig daglige opdateringer på hvor dumme dumme kommunen er, hvordan det går med hendes ansøgning om førtidspension og hvor ondt hun har i ryg, ben, skuldre, arme, fingre, lår hoved og nakke. Vældig bevendt person at have som hjælp på et plejehjem, hvor folk er langt dårligere end hende.
(Nåmn, det er jo lidt tragisk for alle parter.. Syns bare *SUK*)

Søs.

Uden Relevans sagde ...

Bare rolig, vores har også altid ondt et sted. Men snart skal hun til Mallorca i 14 dage.

Send en kommentar