15. apr. 2012

Sådan bekæmper du eksamensangst

Ja det er en overskrift der vil noget, så fuld af løfter så fuld af potentiale, lad os straks se hvordan og hvorledes man bekæmper eksamensangst.

At gå til eksamen er næsten som at gå til en jobsamtale, man skal peake, præstere sit ypperste, bare de tyve minutter det tager for andre mennesker at få et overblik over ens færdigheder og kundskaber. Derefter kan man slacke som en græker i al evighed, bare man har fået foden inden for i det forjættede land.

Her for nyligt opdagede jeg et trick der gælder for jobsamtaler og for eksamener.

Jeg var til jobsamtale på et job, der ligger et stykke fra mig, timerne var alt for mange og firmaet var sådan lidt...bop bop i kanten, det var svært at gennemskue hvad de egentlig laver.

Så da jeg tog derhen fandt jeg tricket.

Det handler om at være ligeglad.

Bom Karla...

Jeg var ligeglad om jeg fik det eller ej (har stadig ikke fået svar), derved var jeg ikke nervøs for hvordan det gik. Ingen eksamensbekymring ingen angst for eksamen.

Om jeg så kan overføre det til eksamen i juni? Det håber jeg, for hvilken arbejdsgiver kigger på et eksamensbevis i vore dage?

Hvad siger du? Hvad virker for dig?

3 kommentarer:

Moaning Myrtle sagde ...

At være inde i mit stof..., nå, var det ikke det du ville høre?

Uden Relevans sagde ...

Jeg er altid inde i mit stof, og ellers kører jeg den ind med Giddens og den hermeneutiske cirkel.

Anne sagde ...

at lade være med at læse indtil i sidste øjeblik - for så kører det for mange tanker om det sidst læste rundt til at kunne koncentrere sig om at trække vejret dybt og lytte til spørgsmålene.

Send en kommentar