21. mar. 2012

Det Uperfekte Menneske

Jeg tror at vi alle i løbet af vores levetid, kommer i en situation, hvor vi ganske enkelt ikke ved, hvad vi skal gøre eller sige.

Lad mig uddybe imens du piller endnu et maltbolsje frem fra posen. Sæt dig godt tilrette i kontorstolen og se om du kan genkende noget fra denne situation.

I dag mødte jeg min gamle fodboldkammerat Michael. Det er lang tid siden jeg sidst havde mødt ham, hans Mor bor nemlig i samme område som jeg, han selv i forstaderne.

"Hva så Michael hvordan går det?" 


"Ad helvede til!"


"Ej hvordan dog det?"


"Min Mor er lige død, jeg skal over og tømme hendes hus nu".

Jeg ved ikke hvad jeg sagde sådan helt nøjagtigt, noget med at "så fik hun da fred" eller i den dur.

Hvad fanden skulle jeg have sagt?

Hvad ville du have sagt?

Kan du genkende situationen?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad skal man sige? Boller fra Kobær

carina sagde ...

Jeg ville sige:
Det er jeg ked af at høre, sikke noget lort!

Har selv været på både den ene og den anden side af den samtale, det gælder mest af alt bare om at tale videre og følge med flowet i samtalen.

Lucy Forlængesiden sagde ...

Problemet med spørgsmålet "Hvordan går det?" er at ingen faktisk forventer et hudløst ærligt svar, hvis det går skidt. Så når nogen bryder den konvention, så er det so at få øje på bjørnefælden, når man allerede er ved at træde ned i den. Tror ikke, der findes rigtige svar i dit eksempel, men måske havde Michael også bare mest brug for at sige det højt?

Uden Relevans sagde ...

Enig med dig Lucy...

Rikke sagde ...

Jeg ville sige: Det er jeg ked af at høre, hvad døde hun af? Og så ville jeg spørge en gang til: Hvordan har du det?

Slyngel sagde ...

Ja mit svar er noget lign. de andres "Ej det jeg sgu ked af at høre"...

Og ja. Men forventer som regel bare et "stille og roligt" når man stiller dette spørgsmål......
Er vist selv en kegle til at sige "det går a lort" hvis det virkelig gør det. Altså det gider man jo heller ikke svare, hvis ikke det er en man taler med ofte og har tæt på.

Lyv lyv lyv og gå derefter hjem og skriv sandheden på din blog LOL

Anna. sagde ...

Ja, det kan jeg helt sikkert.
Et passende svar, hvilket jeg anvender ofte er: ''Det er jeg ked af at høre'' Efterfulgt af ''Jeg ved ikke hvad jeg skal sige..'' Enkelt.

Send en kommentar