21. jan. 2012

Wordfeud tips og wordfeudstrategi igen

Jeg har lagt mærke til, at når jeg spiller med nye spillere i wordfeud, lader de sig ofte lokke af de nemme løsninger, der bliver spillet raskt til. Man kan se når man spiller imod en newbie. Der er ikke megen taktik over deres wordfeudspil. Små korte ord bliver kastet i spil.

Min strategi er at forsøge at "sætte modstanderen op". Lave ord tæt på DW (dobbelt score på ord) eller TW trippel score på ord, når modstanderen så skriver noget, kan jeg (forhåbentlig) indkassere ved at skrive et bogstav i bonusfeltet.

Andre wordfeud strategier, eller taktik om man vil, er den jeg kalder "klumpen", hvor begge spillere er yderst defensive, man undlader at spille alt for lange ord, der rager ud, så modstanderen har noget at spille på. I stedet spiller man tæt, eller sætter endelse på et allerede skrevet ord. Det er den mest irriterende wordfeudstrategi ever!

Vil man gerne vinde i wordfeud uden at snyde, skal man bruge tid på hvert træk, overveje, hvad man åbner for og hvad man eventuelt spærrer af for. Shufflekommandoen er din ven, ofte åbenbares ord ved at man shuffler lidt frem og tilbage.

Kan du ikke finde et ord at skrive, så prøv et andet sted, eller kan du blokere modstanderens adgang til en TW er det næsten ligesågodt!


Jeg håber at i kan bruge disse wordfeud tips og strategier ;).

Tjek mine andre wordfeud tips og tricks. wordfeud-en-landeplage  wordfeud-de-manglende-ord Ny-wordfeud-ordbog

I dag kl 13.00 kom den nye wordfeud ordbog så online på serverne.

2 kommentarer:

Det Forkromede Overblik sagde ...

Vil jeg huske næste gang jeg (k)likker bogstaver;-D

Anonym sagde ...

tak for gode tips!

Send en kommentar