28. jan. 2012

En retfærdig harme II

Jeg har skrevet blogindlæg så længe nu, at jeg må sætte tal bag mine overskrifter for at differentiere, jeg er som bokseren i Million dollar baby, jeg ved bare ikke hvornår det er tid at stoppe. Måske jeg stadig har en kamp mere i mig?

I går skrev jeg inde på internettet på det dersens Twitter:

" Ord der bør forsvinde fra pressen. Blodrød, brystbombe, skandalelæge, raser, tordner, samt at være på fornavn med mordere "

På Twitter har man kun 140 tegn, så jeg kunne have fortsat listen, hvis jeg havde haft mere plads. Der var mange der tog tråden op og retweetede (Se evt Leopardrengens twitterguide) budskabet, hvilket viser mig, at folket er træt af den retorik medierne benytter sig af.

Blodrøde aktier? Hvad med valmuerøde? Det er sådan en pæn rød blomst.

Brystbombe, ja en dame med store bryster, men hvorfor bombe? Kan hun eksplumdere som et komfur i en julekalender anytime?

Skandale-læge ja alting...hold nu op! Jeg vil være skandaleSEOwriter når jeg bliver stor, eller skandalekommunikationschef et sted. Ordet skandale er en kunstig værdidom, stop så!.

Raser og tordner. Ja før i tiden, harcelerede man, eller talte med store bogtaver, nu raser og tordner man åbenbart?

Det sidste punkt er nok der, hvor jeg rækker ud efter brækposen. Sælger det flere aviser at vi er på fornavn med Marcel aka svinet fra Amager? aka Amagermanden? Sælger det flere aviser at vi er på fornavn med alle ofre for mordere siden Malenemordet i 80erne?

Tak fordi i lyttede.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vel talt!

SourPuss sagde ...

Rart at se, du ikke er gået fuldkommen i symbiose med wordfeud.
Selvom dette var en II'er, var det et af de mere hæderlige forsøg ;)
(og så er jeg ellers enig med Anonym).

Fruen i Midten sagde ...

Ja, det gør det åbenbart. Sælger flere aviser, altså. Det er ret utiltalende. Og noget, der er god grund til at harcelere (for nu ikke at tordne)over..

wildskud sagde ...

Orkkk... det er længe siden jeg løb tør for vomitus på dén konto....

Send en kommentar