5. dec. 2011

Bagermester bliv ved din ovn

Eller kuglestøder, bliv ved din kugle.

Hver gang jeg skriver noget politisk, så bliver jeg mødt af larmende tavshed i kommentarfeltet.
Det er som om læserne ikke tør deltage, eller også er de bare ligeglade?

Anyway, når nu officielle tal viser at en flygtning på "Starthjælp" får 1000 kroner mindre om måneden end det koster at leve af mad fra et discountsupermarked. Så kan jeg ikke forstå at man ikke reagerer menneskeligt?

At udtale, "så har man mere tid i hverdagen og kan bare bage sit brød selv". Det tangerer dumhed i min bog. Jeg gad godt se Joachim B. Olsen leve en måned for starthjælpen. Det er så nemt at stå der på sin MFtaburet og tale ned til de almindelige borgere, med den fede hyre man får derinde.

Så kære Olsen I dare you. Lev en måned for starthjælpen og se, hvor lang tid der går før du løber tør for penge.

Til sidst vil jeg anbefale Juletrauma.dk 24 historier om Jul. Det er virkelig godt! Syns du ikk?

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jammen, vi er så enige som det overhovedet er muligt.

Men altså, manden er jo himmelråbende stupid, er der overhovedet nogen der kan tage ham seriøs?! Og ja, naturligvis er der det, for hans holdning til fattigdom, besøg hos "Carina" og Cekic´s bommert, var jo desværre vand på mangen en mølle.
Men hos mig og mine er manden indkompetent og et giga fjols.

/ Line L.

SourPuss sagde ...

Jeg blev harmdirrende forundret da jeg læste at JBO havde udtalt sig så tanketomt.
Jeg blev måbende forundret over at en såkaldt indvandrepolitisk ordfører udtaler at man blot kan bage sit brød selv .. jeg tænkte straks ved mig selv : "Jamen selvfølgelig - og man kan da også lige sylte, hækle, strikke og så videre - når nu man er er færdig med sprogskolen og den supplerende aktivering som man SKAL deltage i for at modtage sin "understøttelse", som ikke understøtter noget som helst". JBO glemmer derudover at selvsamme mennesker også rammes af 450 timers reglen og af loftet over ydelserne. Jo det øhhh ? Jamen flot som den mand har sat sig ind i sagerne.
Lad os da sende alle på starthjælp hjem til kødgryderne - så kan de også passe deres børn i samme ombæring og spare udgifterne til børnepasning (og samfundets udgifter til selv samme) - derved sikrer vi så også en enormt god integration!
Jeg har mange andre ting at sige til det her - og det vil også ske når min forundrede harme er nået det professionelle niveau. Men kunne da ikke lade gå ram forbi at du gerne vil have en kommentar på et politisk indlæg.

Steen AA sagde ...

Tja, castingen til "Vild med politik" er vist gået lidt for hurtigt hér.

Moaning Myrtle sagde ...

Man mindes jo Dronning Marie Antonette og hendes: "Har de ikke brød, så lad dem da spise kage." Og kan I huske hvordan det gik hende?
Men dansk politik er da et reality show - i dag blev den første stemt hjem?
Hvem er den næste?
I øvrigt så fiskede bosnierne i sønderjylland en del den gang jeg underviste på sprogskolen i 96-97, men det er jo lidt svært midt i københavn...

Anonym sagde ...

Kan føje til al ovenstående indignation, at det ovenikøbet er billigere at købe sit brød end at bage det. På ingen niveauer ved han hvad han taler om. Altså medmindre man udelukkende bager med mel, gær og vand, men det vil vel også være nok i tåbens bog.

Leda sagde ...

Vil ikke bidrage til larmende tavshed på grund af lidt politik, men har kun ét at sige: Enig.

(Hvem har i øvrigt nogensinde sparet penge på at bage selv?)

wildskud sagde ...

Hmmm... Fiskeri i det Centrale København... Det får mig til at erindre, at jeg hørte noget om rotteproblemer engang.
Her er da en oplagt mulighed for at slå to fluer med et smæk....

Lupo sagde ...

Fordi han er stødende... (høhø)



Kig over, morfar - "Lupo er vågnet og berømt"

*w*

Betina sagde ...

Tror ikke Joakim skulle ha vlagt politik til at starte med.... Eller vild med dans.... Eller holde op med at tude når han taber - noget som helst. Han skulle måske bare ha blevet på den farm hvor han voksede op (han ligner en bonde), og være blevet lykkelig landmand. Så kunne han tude over det (og vi andre ikke skulle høre på det).

lilleq sagde ...

Hmm men altså.. vi gik fra en gennemgående harme over alle de stakkels fattige danskere der skal have julehjælp fra satspuljerne (tage fra de reelt fattige, udstødte og syge)... altså alle de mange hundred tusindvis af danskere der er i Danmark på kontanthjælp ramte af kontanthjælpsloftet og derfor langt fattigere end lavtlønsarbejdere, små selvstændige erhvervdrivende enkeltmands firmaer osv (not).. til at de fattige danskere som Clement og hans folk åbenbart kunne opstøve er flygtninge på starthjælp..

og så er der lige det med starthjælpen, som viser sig at være den hurtigere vej ind på arbejdmarkedet og dermed til større frihed og valgmuligheder for den enkle kommende danske statsborger...

For studerende på su er pr definition ikke fattige, de er bare studerende...selv om deres økonomi er lig med/mindre end starthjælp og at ikke alle studerende tager studielån, har et arbejde eller forældre der kan spæde til...

Jeg så godt udsendelsen..og JBOs "bage selv" kommentar, er blevet pænt fordrejet og mistolket i stor stil.


men jeg er så en ener..og uenig

ls sagde ...

Uh uh, bliver nødt til at skrive lidt til "studerende"-argumentet ("sku´ det nu være fattigdom? Hvad med os staaaarkkels studerende??"): Tog selv en længerevarende uddannelse for et par år siden, og ja, det var da ikke alverden, jeg fik i SU, men meget rart at få penge for bedre at kunne klare sig gennem en uddannelse! Boede billigt i et lille hummer, havde et fritidsjob og en masse venner i samme situation, så det overlevede jeg. Det var jo en midlertidig situation, og jeg fik et fint eksamenspapir ud af det i sidste ende. Synes den situation er helt anderledes end den som voksne flygtninge/indvandrere er i, hvor de prøver at finde fodfæste i det danske samfund. Tro mig, det er ikke nemt (min kæreste er en af slagsen - har høj uddannelse, godt job, betaler skat, bliver til stadighed mødt af fordomme til høre og venstre).

Uden Relevans sagde ...

Jeg ved ikke, hvad man kan misforstå ved kommentaren?

Send en kommentar