1. nov. 2011

Netdating! Farer og faser. Flirtefasen

Næste fase er klar.

Vi har nu fået etableret en mere eller mindre random kontakt til en anden der dyrker netdating inde på internettet.

Efter de obligatoriske 24 timers ignoreren (jeg aner ikke hvorfor denne uskrevne regel er der, men det er den) fra damens side, kommer der svar på en af de 25 spredehaglsmails, vor helt sendte ud.

Da han naturligvis har glemt, hvordan hun ser ud eller hvem faen hun er, må han lige ind og checke profilen igen, men HER bliver det farligt, for visse datingsider, (elitedters) viser hvornår man sidst var inde at lure, så det ser temmelig stalkeragtigt ud at man har kigget 5 gange inden for tre timer.

Løsningen (Jeg sagde jo der kom tips) er naturligvis at oprettet et dokument i et skriveprogram, hvor man copy/paster hele profilen ind, man kan så også poste eventuel korrespondance i bunden, så man ikke for tredje gang kommer til at spørge, hvad hendes hund hedder.

Udfordringen opstår, hvis tre fem kvinder svarer igen, så er dokumentation nødvendig for at hitte rede i alle de hunner der gør sig til.

Som kvinde har man jo reageret på en af spredehaglsmailsene, så man venter 24 timer igen før man svarer (stupid regel egentlig), her er udfordringen så at føre en intelligent samtale over email, hvilket de færreste magter, derfor efter et par ping pongs, kommer forslaget "Skal vi ikke bare mødes til en kop kaffe?" Det er dejlig alibiagtigt og man behøver ikke demonstrere nogen former for intelligens.

Da jeg netdatede i 1962 mødte jeg et fruentimmer, der ville gå ud at spise på første date. Jeg tænkte, at det sgu da var underligt, hvis nu nu var en hjernetom kost, der kun talte om sæler og Louboutinsko, men af sted det gik. Under middagen, fortalte hun at det var en fed måde for hende at få gratis mad på, da hun var på SU. Hun savnede ikke en kæreste, men skulle have råd til at shoppe, så det var nemmere at date for at få gratis mad.

Vi lader den stå et øjeblik.

Alternativet til kaffen, er at man skriver lidt frem og tilbage. Her er tricket for manden at få hendes emailadress, så man slipper for at logge på datingsitet, og man kan evt lure lidt mere om hende den vej rundt.

Vi er her dybt inde i flirtefasen, med mails og evt SMSér inden det går løs med næste fase.

Mødefasen...

4 kommentarer:

amarOrama sagde ...

Ha! Seriøst? Bruger du et ekstra dokument? Har jeg aldrig tænkt på, man kunne.

Synes som regel mænd fisker mere efter telefonnummer end mailadresse.

Uden Relevans sagde ...

Altså nu handler det jo ikke om mig. Det er et tip jeg videregiver.

Ja tiderne har nok udviklet sig siden jeg netdatede i 1962.

En anden en sagde ...

Mangler google-personen-ud-fra-telefonnummer-for-at-grave-info-op-og-tjekke-andre-billeder-fasen ikke?

Uden Relevans sagde ...

Jo den fase mangler så absolut!

Tak!

Send en kommentar