7. nov. 2011

Den manglende fase i netdating farer og faser

Som en anonym netdater skriver så Mangler google-personen-ud-fra-telefonnummer-for-at-grave-info-op-og-tjekke-andre-billeder-fasen.

Det er jo sandt, vi lever jo i det postmoderne, eller højmoderne samfund, hvor den øgede refleksivitet over for os selv og andre skaber usikkerhed.

Derfor søger vi sikkerhed i information, vi søger os frem til information om den kommende eller ikke kommende datepartner, så snart vi har opsnuset et telefonnummer eller et navn.

Alt bliver hældt igennem Google og LinkedIn i et forsøg på at opnå absolut ontologisk sikkerhed omkring den andens identitet, hvilket i sig selv er et forsøg på reduktion af risiko, hvilket igen er med til at øge usikkerheden.


Catch 22 anyone?


Anyway vi googler løs også selv om vi ikke aner hvorfor.


Lad mig i den forbindelse nævne lidt statistik omkring dating på internettet.


27% af kvinderne har sex på første date. Det er da et skægt paradoks at de mænd der søger en prinsesse, de kan sætte op på en piedestal, på den måde møder virkeligheden.


40% af mænd på datingsites har en kæreste, eller en "ven med goder" i forvejen.


90% lyver om deres alder eller vægt eller begge dele.


Anyway, er der flere ting jeg har glemt så spark til mig i kommentarboksen.


Happy dating på internettet alle sammen!

13 kommentarer:

Den lille sorte bog sagde ...

En meget vigtig fase may I add... Specielt når man finder en eller anden obskur relation til vedkommende på facebook. Og prøver at få samtalen drejet derover helt naturligt. "Guuud, så må du kende...". Sad but true

Moaning Myrtle sagde ...

Så er der dem der ringer selvom man slet ikke har givet dem ens telefonnummer.

Og dem der ringer igen flere måneder efter den date, som gik ok, men hvor de aldrig ringede tilbage.

Hvad skal vi kalde den fase? Rock Hudson lille sorte bog fasen? Den hvor manden vender tilbage til at alle de tidligere dates, for det kunne jo være....

Uden Relevans sagde ...

DLSB: hey så jeg ikke dig til fest i Vardehallen? Den virker for mig ^^

MM: pænt skræmmende! at folk man ikke har givet sit nummer ringer.

Moaning Myrtle sagde ...

Ja, men de googler det bare og tror at et svar på et brev med et fornavn på en dating side er nok til at man må ringe. Så lærer man at få hemmeligt nummer. Så ringer de sgu til sønnens mobil... Så lærer man at skrive et falsk navn!

Jeg har lært at true mig ud af det meste!

Anonym sagde ...

Er nu fast læser, kig gerne forbi min blog, og bliv fast læsere med det samme :-)

- Amalie
www.amalierewaldt.blogspot.com

Den lille sorte bog sagde ...

UR: hmm... tror den virker svært dårligt overfor en kbh-er som mig ;)

MM: de er jo vilde med dig! I like

Uden Relevans sagde ...

DLSB: JA det var nu også spas. Det lader til at vi har gang i en hele lille formidling af sex her :)

Anonym sagde ...

Så piedestalsatte prinsesser har ikke sex på første date? Er der andre end dig, der har den virkelighedsopfattelse?

Anonym sagde ...

Du misforstår, han mener at de vil have en prinsesse, men at verden ikke er så simpel og romantisk som de naive mænd tror.

Anonym sagde ...

Ved ikke om jeg misforstår... vidste heller ikke at definitionen på en prinsesse er en der ikke knalder på første date - og slet ikke at det er simpelt og romantisk at være dydig ;-)

Uden Relevans sagde ...

Åh jeg skrev bare, hvad der faldt mig ind. Prinsesser eller ej, alle kan vel knalde på første date.

Meningen var at være lidt sarkastisk over mændenes naivitet. Eller nogle af dem.

wildskud sagde ...

Jeg kunne godt tænke mig at du fordybede dig i fasen efter, at man har været sammen og sexet og fundet ud af, at spidskål faktisk ikke er så lækkert, som man blev forledt til at tro, (hvilket også gør sig gældende for brunkål med en udefinérbar substans i familie med en frikadelle på ca 1½ kilo) og derfor beslutter sig for at sende kvindemennesket ud på jagtmarkerne igen.

Uden Relevans sagde ...

Shh jeg skriver ikke om dumpefasen, den kommer jeg til når jeg tager emnet op igen om et par år.

Send en kommentar