21. sep. 2011

Mandagsmandag

Mandag med mandag på, du kender udtrykket.

Det er mandag og mange hater løs.

Jeg har gravet i arkiverne og fundet ud af, hvad der er galt.

Det hele er følgende personers skyld.

Sir Bob (Geldof ...nej? lækker kone Paula Yates? Ja ham!) sang i 1874 nummeret "I dont like Mondays".

The Bangles (hvilket lortenavn til et band) med den hotte forsanger og den kluntede bassør sang, "Manic Monday" i 80erne.

New Order sang "Blue Monday" også i 80rene. I det tidlige 1900tal havde Mamas & Papas (spørg din bedstemor) et hit med "Monday Monday".

Alt dette har sat mandagshad på dagsordenen, et autopoetisk system af mandagshad er opstået.



Så hvad er det ved mandag, der er så slemt?

Svaret er: Ingenting! Det er DIG (ja dig!) den er gal med. Sidder du mandag efter mandag og bander ned i automatkaffen over at du igen sidder på kontoret, med den touchy souschef, den 15år yngre og højere betalte silikonebombe, den storsvedende hvidløgsentusiast og resten af slænget?

Ja så er det ikke mandag der fejler noget, det er dig. Mandag er starten på en ny fantastisk uge! Der er fodbold på dummeren, så du kan få et par timer i fred og ro med en god bog imens husets mandlige beboere sidder og råber af skærmen. Er du husets mandlige beboer kan du råbe et par timer af skærmen imens fruen vander blomsterne og læser en god bog.

Mandag er kommet for at blive, carpe frigging diem, lev hver mandag som var den starten på en ny stor uge, i stedet for afslutningen på en god weekend.

Så næste mandag, vil være den bedste mandag i dit liv!

Sæt igang!

9 kommentarer:

Cesilden sagde ...

Jeg har det meget værre med søndag, for der ved jeg, at mandag er på vej, og så bliver jeg skuffet og bange, hvis jeg ikke får lavet alt muligt rart og spændende inden weekenden er forbi. Mandag er det ligesom bare overstået og man kan slappe af og koncentrere sig om hverdagen.

fasterfis sagde ...

Pandehårene, det er da et alletiders band navn...!

Mandag er helt ok!

Hvornår kommer mode tankerne?

Lotte SA sagde ...

Bangles = armbånd (armringe), Bangs=pandehår...
Mandag=ren lort!

Janni sagde ...

Jeg har fri hver mandag (bortset fra arbejde) så jeg klager ikke :) Min mandag er great!

fasterfis sagde ...

hahahaa, oh ja Lotte! Typisk, for jeg bytter dem ALTID rundt! Nå men armbåndene er skisme også et lækkert navn!

superheltemor sagde ...

Fedt indlæg!
(men hader alligevel mandage!)

Uden Relevans sagde ...

Tak!

Anne Lotte sagde ...

Du glemte Garfield. Han har også været medvirkende faktor til det stigende mandagshad :-)
Jeg er heller ikke så vild med mandage. De er alt for lange lige oven på en afslappet søndag ;-)

Uden Relevans sagde ...

Ja Garfield siden 1989 har han hadet mandage :)

Send en kommentar