7. sep. 2011

Du laver ikke en skid!

Jeg rendte ind i en af mine mange naboer, her i går, han er jyde med stort J. En ganske rar håndværkertype, der arbejder hårdt (og sort), snyder i skat og kører sodavand hjem fra Tyskland by the thousands.

Hans første ord, da han så at jeg bar min Fred Perry taske. "Nå så er ferien forbi hva?" Det måtte jeg jo indrømmme, total Sherlock Holmes han var. Hans næste ord kom som et chok (da han forlod mig eh....????) "Du laver ikke en skid!" Huh?? fik jeg fremstammet, inden han fremturede. "Ja i studerende i laver ikke en skid, sidder bare og klør jer for den fede SU jeg betaler over skatten!".

Jamen skide tak da! Vi får færre og færre timer til at lære mere og mere i, men det er åbenbart gået hen over hovedet på enkelte dele af befolkningen. Jeg har aldrig haft så meget at læse og så mange opgaver på så kort tid.

Sheesh altså.

10 kommentarer:

Trix sagde ...

Sparkede du ham ikke bare over skinnebenet? Bare en lille smule? Eller meddelte ham, at du tager en uddannelse for at få en indkomst, hvor du en dag vil være i stand til at bidrage skattemæssigt med det ekstra det kræver, når han slider sin krop ned som 50-årig, fordi han skal arbejde sort i hver eneste weekend og pludselig skal på førtidspension?

Skodnar.

June sagde ...

"For den FEDE su"?!

Hmm...der er vist én og anden, der trænger til en update på andre områder, end hvad gælder de studerendes arbejdsbyrde ;-)

fasterfis sagde ...

Narhj, hvor dejligt, at du hygger sådan med naboen.

Øv.

Jyder kan være flinke, jeg lover det.
Især når de selv har knoklet sig igennem studie.

imangelafbedre sagde ...

Hyggelig nabo...

JowDeet sagde ...

Manden har jo ret ;-)

Uden Relevans sagde ...

Mange jyder er rigtigt søde, men dem der er stolte over at være jyder, ja de kan godt være lidt trælse (høhø).

Ditte Kenny sagde ...

Mænd med kronisk ondt i popoen findes også på sjælland;-)

Det Forkromede Overblik sagde ...

Hvad bilder han sig ind?
Humorbrillen på:
Måske har han læst din blog? Skriver du ikke om dit studie, som om det er lige lovligt useriøst, at de godt kunne skrue op for fagligheden og kravene? At du har en urimelig lang ferie?
Humorbrillen af:
Det er muligt han har en sag, men der er altså ikke ytringspligt her i landet! Når folk siger jeg er tyndhåret bliver jeg jo heller ikke sur fordi de har ret, jeg bliver mere irriteret over at de mener det er deres sag at kommentere...

Det Forkromede Overblik sagde ...

Klk

Uden Relevans sagde ...

DFO: Han har ikke computer :) så nah.

Send en kommentar