9. sep. 2011

Din ansigtstatovering fortæller mig...

Jeg er ikke clairvoyant, ej heller besidder jeg magiske kræfter af nogen art. Alligevel vil jeg gerne kaste mig ud i at forudsige fremtiden for den unge herre, jeg så i metroen i dag.

Han var vel 23 år, skaldet med sort hættetrøje, hip-hopbukser, i ved de der cowboyderbukser, der ser ud som om de er blevet malet af en fireårig, gummisko og så en stor fed tatovering på den ene hånd og ansigtet.

Lad mig lige gå i trance, så jeg kan se din fremtid unge mand.

Jeg ser....et lille mørkt rum, der er et tv....det er altid tændt.....jeg ser en briks....du ligger på briksen og ser TV, du tænker....ja du tænker på din narkogæld....jeg kan se der er tremmer for dit vindue, ja dit lille vindue med tremmer, jeg kan se det. Der er skrevet på din lille væg, ***k the police står der...Det er en meget lille rum ja.

Okay, måske var det lidt for meget at slå over i perkerdansk, men you get the general idea.
I min bog, melder man sig nærmest automatisk ud af samfundet og ind i socialklasse Å, ved at lade sig tatovere i ansigtet.

Er det bare mig der har fordomme?

13 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Ja, egentligt. Men eftersom alle andre har de samme fordomme ender det med at blive selvopfyldende profeti.

Anonym sagde ...

Ja! Jznne

Uden Relevans sagde ...

Åh... så i ville gerne ansætte en med NO FEAR skrevet hen over kinden med 4 cm høje bogstaver?

Steen AA sagde ...

Ville hellere ansætte en ansigtstatoveret end en VU'er.

Det Forkromede Overblik sagde ...

Enig med Steen, men også enig med Morfar... Maleklovnen og VU'eren melder sig bare ud af samfundet på to forskellige måder.

Anonym sagde ...

VU er en pest over Danmark

fasterfis sagde ...

Kommer vel an på hvilken slags tatoo? Dem der får lipliner tatoveret de gør det jo ikke på samme måde. Altså skiller sig ud. Jeg har netop i dag set en dame med en lille stjerne skråt under øjet, ud mod tindingen og hun var kun fin, og bestemt ikke én man tænkte grimt om.
Alting er relativt, ik?

Uden Relevans sagde ...

Yep alting er relativt, tak for reminderen. :)

Leoparddrengen sagde ...

@Mofling

Jeg sagde vist ikke noget om, at jeg ikke lå under for samme fordomme... ;)

Det Forkromede Overblik sagde ...

Han kan da bare læse på din blok, og KLIKKE på det der fjern-tato-noget... Så kan han melde sig ind i samfundet igen... VU'eren derimod er længere ud, der skal vist tre år på dagpenge til... nåhnej... eller måske nåhjo?

svit sagde ...

Det er da en okay fordom at ha', hvis du spørger mig. Mine unger har fået at vide, at de hjertens gerne må lade sig tatovere - så kan vi bare ikke bo sammen mere.
Det er det grimmeste, klammeste, ækleste man kan forestille sig.
Tænk lige på den 23-årige i år 2040, når huden er knapt så kropsnær som den har været. uax!

Den lille sorte bog sagde ...

Åh tatoo-hatere lad nu være. Som nævnt, alt er relativt. Nej, rocker tusser i ansigtet er ikke fedt, måske fordi de netop leder tankerne over på en gruppe fremmedfjendske narkohandlere. Men man melder sig ikke ud af samfundet ved at blive tegnet på. Det er da forhåbentlig ens handlinger der medfører det. For det er lidt af en falliterklæring at hate på folk KUN på grund af deres udseende ik?

Uden Relevans sagde ...

Jo, men når man har skrevet ACAB i ansigtet, så fortæller det vel lidt om en? :)

Send en kommentar