24. sep. 2011

Det skulle jo handle om mode

http://images.tzaam.com/full/td.jpg

Jeg har lovet Pille at skrive om mode. Dog må jeg tviste den lidt. Ellers ville det jo være for forudsigeligt.

Lad os se.

En ting der er kommet på mode, det er tatoveringer, overalt man vænner sig hen, ser man tatoverede mænder og tatoverede damer. Når ens fjollede medstuderende tvinger en til at give sin vurdering af side 9 piger, ja så har jeg lagt mærke til at størstedelen af dem er tatoverede. Ud over det sædvanlige amagergevir eller tramp stamp, amagernummerplade (kært barn har mange navne) så er der stjerner og blomster ud over det hele.

I Danmark er det ulovligt at tatovere under håndledet, tatovere over halsen, samt under anklerne. Alligevel ses de fleste tatoveringer i disse områder, har tatoveringsbranchen helt mistet sin moral?
En anden gruppering af tatoverede fjol.... ehm personer er fodboldspillere. Specielt forsvarsspillere er malet op og ned af armene (Hej hej Daniel Agger og Simon Kjær). hvad bliver det næste?

Hvad synes du? tatoveringer hot or not?

14 kommentarer:

Trix sagde ...

Hot. Lev med det bessefar. Ja, meget kan gå galt og grimt, men det kan det hele jo. Og måske går det godt?

amarOrama sagde ...

Not.

fasterfis sagde ...

Tja, det kan være pisse flot og pisse grimt. Jeg er både for og imod.
kender du mon ikke allerede det her site, det morer mig ofte; http://ugliesttattoos.failblog.org/

Den lille sorte bog sagde ...

Elsker min egen, glæder mig til den næste. Har set mange grimme. Nogen kan bære dem, andre kan ikke. Moral? Min tatovør ville ikke lave min for tæt på håndleddet fordi huden der er for sej eller er udsat for lidt for meget vind og vejr. Og dermed bliver tussen for hurtigt slidt. Det er nu et meget godt argument i mine øjne. Bedre end at blive slået i hovedet med moral. Så er helt klart på hot-holdet.

Gry sagde ...

(man må godt tatovere under anklerne, men ikke på hænder, hovede og hals/nakke - bare lige for at få det straight...)

Har fire. Den første jeg fik skulle ifølge udøvende tatovør/kosmetolog være semipermanent, altså forsvinde i løbet af seks år ca. Jeg har den stadig 11 år efter... Men den er heldigvis ikke grim eller noget. De tre andre Har jeg fået lavet med henblik på at de skal være der altid. Den ene er som minde for min mor (og nej det er ikke hverken navn eller portræt eller andet kliché, men noget som betød noget for hende). Så er der en mellemstor øverst på min ryg som jeg selv har designet og fået min tatovør til at forfine, for jeg er ikke den vilde kunstner og den er bare FLOT, og til sidst har jeg en lotusblomst på min ene fod... Og jeg vil GERNE have flere, men det koster, det skidt. Og jeg bruger konsekvent Birger i Aalborg selvom han er drøndyr - men hellere betale 500 ekstra og så være 200% sikker på at tingene er fuldtsændigt i orden og at det bliver godt. Er min filosofi i hvert fald.

Uden Relevans sagde ...

Trix: Ja.

Amar: ok

FF: jo der er mange som den.

Dls: okay godt argument.

Gry: lyder fornuftigt!

Jeg mener de kan se godt ud, men de forkerte steder, grimt lavet eller for mange af dem, så står jeg af.

Man skal ikke kimse af et amagergevir til at finde vej efter.

Trix sagde ...

Det skal man ikke nej, uden de nummerplader ville verden da være helt ude at lave.

fasterfis sagde ...

kommer der ikke noget mere mode? (ja, jeg er jo pjattet med det skidt!)

Hvad mon får dig til at tænke så meget på hudblæk for tiden??
Bare at det er alle steder eller?

Uden Relevans sagde ...

Trix, du har en ??

FF: okay jeg skal nok snart. Ja jeg tror det er derfor.

fasterfis sagde ...

Jeg har én, jeg har én! jæs sir!

Anonym sagde ...

en amagernummerplade=?

fasterfis sagde ...

Ja da. Den er 13 år gammel, så den sidder højere end andre nummerplader, for dengang var lavtaljede bukser ikke hotte. Og den er ikke et mønster med Odin på Sleipner. Tænker aldrig over den, udover når tatoveringer kommer på tale.

fasterfis sagde ...

*ikke med Odin, men men! ;)
Bor jo på Amager så det passer perfekt

LS sagde ...

Absolut not. Jeg er vanvittig fordomsfuld over for tatoverede. De ryger lige ned i den skuffe, hvor jeg har rygende gravide, fede mennesker og kvinder der tror leggings er bukser.
I øvrigt har jeg aldrig set en pæn tatovering.

Send en kommentar