google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Berlin Street Art og mere Rejseguide Berlin IV – Uden Relevans

7. jul. 2010

Berlin Street Art og mere Rejseguide Berlin IV



Spunky spørger efter pladebutikker, så hvorfor ikke følge den kære mands ønsker? Vi er jo et par stykker der stadig har en pladespiller, et par stykker der gik ud og fik Sune Rose Wagners soloplade på dansk på vinyl, et par stykker der nyder nålens knitren før den når den første skæring.

Derfor iler jeg med en liste over pladebutikker i Berlin hvor man kan erhverve sig vinyl.

*Music Train Records
*Kantstr. 76, 10627 Berlin
Tel.030-3 23 28 57, Fax 323 28 83

*Core Tex
*Oranienstr. 3, 10997 Berlin
Tel. 030-61 28 00 50
Mo-Fr 11-19, Sa 11-16
Vinyl + Cd's: Punk, H/C, Ska, Metal, Band T-Shirts

*Cover
*Kurfürstendamm 11, 10719 Berlin
Tel.030-88 55 01 30
Mo-Fr 10-20, Sa 10-18
alle Musikrichtungen (auch special...Psychobilly, Punk.etc.)

*X-Tone
*Karl-Marx-Str. 43, 12043 Berlin
Tel. 030-6236604
Mo-Fr 11-19, Sa 10-15
Lp's, Cd`s, Singles, neu+alt, Heavy Rock, Blues, Rock'n'Roll, Country, Jazz,
Soul, Funk

*VoPo Records
*Danziger Str. 31, 10435 Berlin
Tel. 030-44 04 49 25
Punk, Hardcore, Sonstiges, Vinyl + CD

Covers er langt den største og værste biks, turistfælde!

Den aller fedeste biks kan jeg faktisk ikke husker hvor ligger! Men det var på den store vej der går paralelt med/under Sbahn ude ved den der argentinske discountrestaurant hvor i ALDELES ikke skal sætte jeres ben, det er ligesom Mama Rosa i Kbh, en kæmpe overpriced turistfælde, er man bøfelsker kan man ikke udholde den måde de mishandler kødet på.

Skal det være godt skal det være Grill Royal, de har endda kobekød fra japanske wagyukøer, sådan nogle banditter der får massage og hører klassisk musik i stalden, oh heaven hvor smagte det godt! Grill Royal ligger ned til Spree ved WeidedammerBrucke der hvor de flygtende fra Førerbunkeren forsøgte at komme ud af Berlin. (så ved alle jo hvor det er).

De bedste kup gør man på de små loppemarkeder rundt omkring, jeg fandt blandt andet en Metallica maxi udgivet på Vertigo (ride the lightning) som jeg lagde fra mig et sekund imens jeg overvejede om jeg skulle købe den, hvorefter en anden KASTEDE sig over den og tog den :).

Er der andet i vil vide om Berlin?

6 kommentarer:

spunky sagde ...

Tusind tak ... det er taget ad notam.

så mangler jeg bare lige pengene til en tur til Berlin og et besøg på nogle af de adresser du lige har
nævnt.

for ja jeg elsker også stadig min pladespiller! ;-)

knitre knitre knitre .... ahhhhhh!

Det Forkromede Overblik sagde ...

Ja for pokker, hvad med LOVE og ROMANCE? Ikke ligefrem noget jeg forbinder med Tyskland...

fasterfis sagde ...

...og mit lille lyserøde hjerte smeltede ved tanken om alle de dejlig plader du har kigget på.. Det smeltede lidt lige som en glemt plade bølger i for meget solskin.

Gode Berliner tips du har!

Lupo sagde ...

Lupo kan godt li´ bedlet i dag :)

*wink*

Takashimaya sagde ...

Åh ja! Grill Royal er fantastisk!

Uden Relevans sagde ...

Det er den nemlig!

Send en kommentar