google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); A trip down memory lane – Uden Relevans

20. jun. 2010

A trip down memory lane

Det er spøjst som vi mennesker nogengange linker begivenheder/situationer eller sange til bestemte personer, eller jeg gør! ind i mellem, for eksempel når jeg træner på min Wiiii Fedt (nej jeg får ikke penge af nantændåh for at reklamere) er der altid en speciel position (Palm Tree) der minder mig om min ekskone Amanda der demonstrerer hvad hun lærte på stripperskolen.

I dag da jeg kom til at høre sangen "Hey you" med Quireboys var jeg instantly (Det betyder øjeblikketligt) tilbage i forstæderne på drengeværelset med Karoline hvor vi lå og rodede rundt til den sang.

Fredag på arbejdet var der en der startede sin store benzinslugerbil med et højt motordrøn og ekstra gas, fordi han kunne, det mindede mig om en af mine første køreture i en Pontiac Trans Am 6.6 liters i matsort komplet med malet ørn på motorhjelmen.

Det er forskelligt hvad der trigger disse små ture til fortiden, det kan være en lugt, en lyd en bevægelse jeg gør...

Har i andre det også sådan? Eller skal jeg søge læge?

7 kommentarer:

Etstykkemedlis sagde ...

HOV HOV!!!

JA jeg linker i den grad oplevelser/mennesker til musik...

Lupo sagde ...

Hey you morfar *W*
same here

Det Forkromede Overblik sagde ...

Kan huske da jeg opdagede at mit forhold ikke var nok - for hende!

Der kunne jeg slet ikke høre musik i... det føltes som et år, men var nok nærmere 5 måneder. Alt mindede mig om at der var nogen der var foelskede, eller nogen der gik fra hinanden, eller nogen der overvejede det...

Nu spiller musikken igen!

Joanna sagde ...

Jeg stemmer for at du søger læge, men måske ikke lige med det her... I hvert fald gør jeg det også tit. Mest med sange.

LS sagde ...

Oftest er det duft/lugt der sender mig ud af erindringsstier.
Dog er der en enkelt sang der fremkalder noget der ligner panikangst hver gang jeg hører den. Kom engang til at høre den ombord på et fly, hvorefter jeg måtte ørle i en dertil indrettet pose.

spunky sagde ...

Der er sqdde nowet gal med dig ...
sådan tror jag vi alle har det...
og et eller andet sted er det jeg det som holder gang i vore erindringer.....ellers ville vi sgu nok bare glemme det1

du er 110% rask og behøver ingen læge i forhold til den diagnose....

Uden Relevans sagde ...

He altid godt det ikke kun er mig :)

Send en kommentar