google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Det moralske dilemma – Uden Relevans

12. jun. 2010

Det moralske dilemma

Som man kunne læse den anden dag er det på mandag (mandag? Jamen jeg har slet ikke fået købt gaver endnu!) at jeg træder ind på den nye fabrik, stempelkortet i hånd, madpakken under armen for at joine de grå masser i den store maskines hjul.

Jeg går kun cirka 7.500 kroner ned i løn om måneden, så det er jo ingenting kun små 90.000 om året, til gengæld er der ingen pension og jeg skal selv betale hvis/når jeg bliver syg, oven i købet er jeg jo kun vikar så jeg kan ikke deltage i de andre kuliers frokostordning så et måltid vil koste 75 kroner i kantinen for mig. "Heldigvis" er det kun i fem måneder jeg har sikkerhed for job.

Da jeg forsøgte at forhandle min løn op med vikarbureauet fik jeg at vide at den lå HELT stramt, der var intet at gøre, så ehm hvor længe tror de selv at jeg vil tåge rundt der?

Det skal jeg fortælle jer! Til jeg finder noget andet, allerede nu er jeg med i opløbet på en anden stilling, samt har fået opfordring fra jåbindækz om at søge en tredje stilling de mener matcher mine kvalifikationer, så der lys forude i tunnellen - om det så er fordi det er en modkørende lastbil der kommer bragende vil tiden vise!

Jeg håber at kunne skifte job igen inden for kort tid, så jeg rent faktisk får en løn der matcher mine kvalifikationer, en løn hvor jeg ikke bare tænker "Kæft det er til grin det her!".

Hvad mener i? Er det forkert at søge videre fra et underbetalt vikariat? Bør jeg bare flette næbbet og acceptere de fem måneder uden søge videre?

Til sidst noget der altid kan få mig i godt humør. New Order med True Faith.

Læg mærke til hvad Bernard Sumner (aka Barney Rubble) synger i andet vers. "When I was a very small boy, Michael Jackson played with me...now that we've grown up together, he's playing with my willy"

Download:
FLVMP43GP

12 kommentarer:

Helle sagde ...

Nej sgu da! Det er overhovedet ikke forkert! Hvis man bliver snerpet over at folk søger videre selvom de allernådigst har fået lov at arbejde undermøgforhold til møgløn, så må man jo tage sig lidt sammen. Det er sgu da hundrede procent kun fordi de ved de kan, og der står en anden kuli klar efter dig, at det er "HELT stramt".
Søg sgu da alt hvad remmer og tøj kan holde og nyd det, når du siger "fuck dig, vikardame!"

Leoparddrengen sagde ...

Du har faktisk pligt til at søge videre! For hvis de begynder at tro, at de da sagtens kan betale folk en ussel løn, og de pligtskyldigst bliver hele tiden ud, fordi det gør man da... så betaler de sgu nok den næste en endnu ringere løn!

Eric sagde ...

Et utaknemmeligt skarn er du! Men hvis du ikke er tilfreds med at tjene en ussel løn og dermed bidrage til virksomhedens størst mulige overskud, ja så er det nok bedst at finde noget andet.

Bloggalicious sagde ...

Du må vel få en eller anden form for kontrakt, hvor der står en juridisk opsigelsesfrist?

Henny sagde ...

Selvfølgelig skal du søge videre. Det skulle da bare mangle!

Anne Lotte sagde ...

Søg videre for fanden. For alt i verden søg videre!
Tillykke med et fem måneders vikariat, men helt ærligt, når de ved du har højere kvalifikationer, og du vel egentlig helst vil arbejde med det du er uddannet indenfor (eller tidligere har arbejdet med), så er de da godt dumme, hvis de tror du siger nej til et andet job af loyalitet til dem :-)
Gav det nogen mening?
Hmmm...
Held og lykke med det hele.

KirstenK sagde ...

Sågu skal du da søge noget andet...skrid da så snart du har noget andet...med den STRAMME lønramme de har, har jeg ikke ondt af dem...absolut ikke!

Etstykkemedlis sagde ...

Their loss...

Selvfølgelig skal du da søge videre!!!

Anna sagde ...

Det de andre siger.

Med den tilføjelse at rent forretning-etisk er det helt ok at vælge et fast job frem for et tidsbestemt vikariat. Både din nuværende og kommende arbejdsgiver vil udmærket kunne forstå det.

Uden Relevans sagde ...

Tusind tak for jeres input!

Jeg søgte jobbet i går som opfordret, rekrutteringsprocessen på det andet job går videre, jeg tror faktisk at min nye chef er så forstående at han godt kan se det som Anna siger.

selected-scenes sagde ...

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen: Søg job hos mig. Fed løn og man skal ikke lave en skid ud over at tage jakkesæt på hver dag. Ellers mener jeg det, de andre siger. Og jeg kan helt ærligt sige, at når jeg har folk ansat i vikariater, så bliver jeg glad på deres vegne, hvis de rejser efter et fast job. Såe - det forstår chefer sgu da godt.

Uden Relevans sagde ...

SS: Hvor er du ansat? Jeg har masser af jakkesæt.

Send en kommentar