google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfars intuitionstrick – Uden Relevans

10. mar. 2009

Morfars intuitionstrick

Jeg er begyndt på noget nyt når jeg søger jobs, faktisk har jeg holdt en lille pause med det, da jeg egentlig er begyndt at blive helt/halvt tilfreds med at være hvor jeg er igen.

Det gælder om at få det bedste ud af enhver given situation, så jeg hiver de positive sider frem, og når jeg gennemgår dem, så er det faktisk ikke så slemt som det sagtens kunne være (som før på marmeladefabrikken).

Mit nye jobsøgertrick er at jeg åbner det daglige elektroniske brev fra jobformidlingscenteret og derefter åbner de interessante annoncer, derefter beder jeg mig selv om at tænke over hvordan det vil være at arbejde der, fordele ulemper, sammenligner med nuværende job, arbejdsopgaver osv osv altså tænke over tingene i baghovedet imens jeg laver alt muligt andet.

Dagen efter åbner jeg min internetviser igen og har så brugt noget tid på ubevidst at gennemgå det hele, hvis det så "føles rigtigt" søger jeg stillingen og hvis det ikke gør, så lukker jeg fanebladet og kigger videre.

Håber at det var noget i evt kunne bruge til noget.

2 kommentarer:

Tina - omme i London sagde ...

Det tror jeg alle kan bruge til noget. Det er saa let at kritisere hvor man er og droemme om hvor godt der er andetsteds. Hvis man lige huskede hvad det var der fik en til at soege den stilling man sidder i lige nu, kunne man nemt komme paa andre tanker! :)
God weekend.

Uden Relevans sagde ...

Tak i lige måde.

Send en kommentar