google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Fanget! – Uden Relevans

17. mar. 2009

Fanget!

Idag da jeg absentmindedly sad i rendegraveren og tågede rundt inde på det store internettet, selvforsikret i den viden at nærmeste chef var til doktormanden og direktøren var til møde ude i byen, besluttede jeg mig for at nu måtte denne dvaskhed snart afløses af rettidig omhu i form af en kop kaffe fra thermoen.

Jeg kvaser venstre musetast i bund på det røde kryds i hjørnet af min internetviser, en internetviser jeg nu altid kører i et formindsket vindue dækket af min brede svulmende overkrop og skuldre (ja eller i hvert fald dækket). Et halvt sekund EFTER at jeg har lukket vinduet ned hører jeg en stemme en halv meter over mit venstre øre.

"Nå hej drenge og piger! så er jeg tilbage!". Der stod direktøren for det hele LIGE bag mig, dels for at inspicere om jeg nu var inde på internettet og dels for jovialt at hilse på sine kulier.

Var jeg ikke blevet kaffetørstig lige netop et sekund før, havde han bustet mig ifærd med at surfe, og det er jo meget meget forbudt ja faktisk fyringsgrund.

Phew do I feel lucky today? :)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har ladet mig fortælle, at "over there" på virksomheden Google er det pålagt personalet at surfe/fritænke et vist antal minutter hver dag. Det var sådan, en medarbejder "opfandt" Gmail.
Du skulle kigger derover, morfar. Alene personalekantinen skulle være turen værd ;)

Leoparddrengen sagde ...

Hva' med at få koblet noget GPS-hejs på den der direktør mv - så du kan holde styr på deres færden?

frk rips sagde ...

Du må jo ha' en skytsengel ;)

Anonym sagde ...

Jeg havde engang en musiklærer der havde spillet i det kongelige kapel. Han fortalte at dengang H.M.Frederik IX levede og holdt så meget af at dirrigere havde han pålagt garderne der stod vagt rundt omkring på Amalienborg at hilse på Dronning Ingrid ved at støde geværkolben to gange i gulvet. Hvad han ikke fortalte sin kone var, at når garderen henne om hjørnet hørte to geværkolbe-gunk i gulvet skulle han straks gøre det samme. Det resulterede i at en løbe-besked nåede ned til kongen før dronningen kunne sige bispens gipsgebis. Så kunne han drikke bajere i fred. ;)
Måske man skulle indføre noget lignende i rendegraver-rækkerne?

Anonym sagde ...

Uha, det var tæt på vi kunne have bragt et citat fra "Pusher"! :-)

Uden Relevans sagde ...

Ja man er lidt mundlam her.

Send en kommentar