google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Okay! Realitets Kontrol! Venligst former Kø! – Uden Relevans

2. jul. 2007

Okay! Realitets Kontrol! Venligst former Kø!

Jeg sidder her med dejlige hjemmebagte rosinboller (NEJ i får ikke opskriften, jeg er ikke den slags blogger), og morgenkaffen og hygger mig da jeg nærmest kvæles i morgenmaden med en del sprutten og hosten til følge da jeg via massekommunikationsmedierne erfarer at folk ikke anbefales at give deres kæledyr kemoterapi mod kræft, selv om det kun koster 25.000 kroner.

Hallo??? kæledyr? kræft?...

Okay! Realitets Kontrol! Venligst former Kø!

Mennesker DØR af sult og sygdomme i hundredevis hver dag i Darfur, og massevis af andre steder mens vi bastards giver vores kæledyr kemoterapi for at forlænge deres liv med trøfler og gåsepostej med et halvt år.

"Er du måske en helgen Morfar?" spørger du og peger anklagende med et rødvinsmarineret berberiandelår med fedtet dryppende ned af armene.

Nej. Jeg giver mine 200 kroner om måneden via Unicef og jeg donerer til indsamlinger indimellem, men helt ærligt....kemoterapi til kæledyr!!!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Helt enig. Og spøgsmålet er om det ikke også er synd at forlænge et dyreliv på den måde, - de kan jo ikke sige til eller fra.

Uden Relevans sagde ...

Det er jo topmålet af egoisme at forlænge dyrets levetid på den måde.

Anonym sagde ...

Man har ikke kæledyr for dyrets skyld og man forlænger ikke dyrets liv for dyrets skyld.

Kæledyr har man for sin egen skyld. Helt og holdent. Synes sådan set ikke der er noget ondt i det (ville også være underligt nu vi har to katte), så længe dyret har hvad man må antage er en god tilværelse. Begge vores katte har rigelige muligheder for at finde sig et andet pensionat hvis forplejningen ikke lever op til forventningerne, men indtil videre holder de sig da til.

Suzy Q sagde ...

Kemo er gift. Man må ikke give sine dyr gift. Det er dyremishandling.

Anonym sagde ...

Så må det vel være tortur at give det til mennesker?

Suzy Q sagde ...

Tja.. men vi har selv fundet på det.

Suzy Q sagde ...

Jeg er nok bare ekstra opmærksom på, hvad vi går og gør ved dyr. Mennesker er jeg desværre ikke så klog på.

Anonym sagde ...

suzy q, det er da mindre væsentligt, om det er gift - det er et grotesk ressourcespild, når der er mennesker der lider nød.

Send en kommentar