google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar køber netkort i Bilka kaos opstår – Uden Relevans

18. jul. 2006

Morfar køber netkort i Bilka kaos opstår

En af mine venner har problemer med sin PC og sit netværk, så afsted det gik mod Bilka for at finde et nyt netkort til ham, så vi i det mindste kunne få den faktor elimineret i det puslespil det er at forbinde to PCér i netværk.

I Bilka foregår den slags på den måde at man skal ned i det fjerneste hjørne af bixen og der skal man så tage et papskilt med et nummer på og så op i kassen at betale.

Desværre var de gået renon i skilte, men den rare Bilkamand, (tak Mads) fandt frem til at de have produktet, så han fik efter en små ti minutter (som gik med desperat at holde H. M. Ulla fra at købe en bærbar) prokureret et nyt skilt.

Op i kassen (kvikkassen) Jeessus hun var langsom Tine der expederede (Hader du ikke også de der navneskilte, jeg er sgu da ligeglad med hvad expedienten hedder???) vi fik betalt og Tine stemplede bonén og skrev under, og så over til vareudleveringen der var udgået for kaffe ( GRRR!!) for at vente i 25 minutter på at få et netkort til 79 kr udleveret..

FOR S.... HVORFOR kan de ikke bare have dem liggende i butikken??? Fatter man det ??

Kostprisen på et netkort er 21 kroner, så det vil være et tab for dem på 21 kroner hvis sådan et forsvandt, det er da at holde kunderne for nar al den stemplen og skriven under og at man skal i vareudleveringen for at få et goddam netkort!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har selv prøvet at købe en printer ude i Bilka.

Det foregik på samme måde som dit køb af netkortet. Først finde det lille kort som hang ved udstillingsprinteren inde i butikken, derefter til kassen for at betale og til sidst hele den lange vej om på den anden side af varehuset for at hente varen. Her var der selvfølgelig kø.

Til sidst kunne jeg køre hjem med vidunderet, men sikke en procedure man skal igennem for at få en printer som de lige så godt kunne have stående inde i butikken eller ude bagved og som de så kunne hente ind når nogle gerne vil købe den.

Jeg er fuldstændig enig med dig morfar.

Mollerikken sagde ...

Ha ha - det kommer der af at være en nærig-røv. Man kan også bare bestille det på nettet og så vente til det kommer direkte til hoveddøren. Men det er selvfølgelig meget mod jer med skotske aner at skulle punge ud med et par håndører for at få det hele leveret. Så hellere bruge 2-3 timer på det selv.

Jeg er enig, men har ikke ondt af dig.

Anonym sagde ...

Hvorfor overhovedet købe den slags i Bilka? De er da notorisk ringe til at udlevere ting - faktisk er jeg forbløffet over at de stadigvæk har den oldnordiske tilgang til sagen.

Jeg ville nok bare være flikket forbi Elgiganten, ComputerCity eller en eller anden lokal forhandler af den slags grej - de har da tingene liggende så man kan tage det med ligenuogher!

Uden Relevans sagde ...

Det var en her-og-nu situation Alt andet end Bilka var lukket, (åben til 21 YAY!9 Og der er ikke så mange butikker her i Århus´forstæder.

Normalt ville jeg have købt det på Falkoner Alle, eller over indernedded :)

Suzy Q sagde ...

tjek din gmail

Lizelotte sagde ...

Bilka ... det er bare et sygt sted :-D

Nu er jeg jo en ægte ligusterfascist med hus og have, og engang forfaldt jeg til at købe en græsslåmaskine i Bilka - en søndag, hvor det var havecentret, der havde åbent. De stod midt i havecentret, med store tilbudssedler, så vi stillede glad ved kassen, hvor vi fik at vide, at vareudleveringen ikke havde åbent om søndagen....

Jeg holdt vejret til jeg blev blå i hovedet (eller noget i den stil) så vi fik den alligevel.

Uden Relevans sagde ...

:D

Anonym sagde ...

Jeg tror, der er to slags logik i, hvilke varer, man skal have "udleveret" i stedet for blot at stoppe dem ned mellem pastinak, letmælk og fritgående æg...

Kategori 1: Varer, der optager uforholdsmæssig meget "salgsareal" i forhold til omsætningshastigheden. Herunder printere.

Kategori 2: Varer, der ikke har større værdi som enheder, men som det qua størrelsen er forholdsvis let at hugge. Således måtte jeg omkring vareudleveringen, da jeg købte et CD-brænderdrev til puteren.

Imidlertid er der ingen logik i, hvor de sondrer....

Send en kommentar