google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar facistiserer over internetwebloglæsning – Uden Relevans

17. jul. 2006

Morfar facistiserer over internetwebloglæsning

Som den ivrige læser kan se er det et begrænset antal links der pryder min internetweblog. Det skal dog ikke tages for at det KUN er de internetweblogs jeg læser for jeg ”shopper” rundt hos mange forskellige, dog er det ikke altid at jeg har noget konstruktivt at kommentere med.

Som regel når jeg læser internetwebblogs foregår det via blogbot, jeg kigger lidt på overskriften og ser så om det virker interessant, hvis ikke lader jeg være med at læse. En gang i mellem spirer en ny internetweblog frem, som regel gider jeg ikke læse dem før de er et par måneder gamle for de starter som regel med at proklamere deres intentioner for deres internetweblog og så går der en lille måned og så dør den langsomt hen.

Andre gange spirer de små nye internetweblogs og bliver gode og sjove...


Hvad gør du? Læser du via bloglines? Blogbot? Eller links? Og udvider du din horisont ind i mellem?

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bloglines er fremragende, men en smule langsom. Så dét er min foretrukne. Følger med i en 35-40 stykker, og den giver et godt overblik.

Hvis man er væk et par dage ind i mellem, misser jeg for meget med blogbot.

Synes tit den bedste kilde til nye blogs er andres blogrolls. Hvis den blog der henviser er god, er der en vis sansynlighed for at de linkede blogs også er det.

Uden Relevans sagde ...

Men det er jo langt fra alle der har blogrolls.

Jeg prøvede at fjerne min, men blev mødt af protester :-)

Anonym sagde ...

Via Blogbot, mine faste links, som tilrettes ofte og gennem andres kommentarfelter.

Anonym sagde ...

Jeg bruger også blogbot. Logger derind flere gange dagligt for at blive opdateret. Finder også sommetider nogle nye weblogs som jeg begynder at følge med i.

Ellers holder jeg mig til de ca. 20 weblogs jeg har tilmeldt mig derinde.

Som Nelliken siger, så har jeg også fundet interesante weblogs igennem andre weblogs.

Anonym sagde ...

Hej hop, det er da ikke særlig lang tid siden at du selv klagede over at folk ikke kommenterede, og nu indrømmer du selv at du ikke altid kommenterer.
Shame on you.
Har mine faste og ser nye gemmen andres links eller hvis jeg læser en god kommentar et sted.

Anonym sagde ...

Jeg har ingen fastlagt måde eller bot til at guide mig gennem de uendelig mange weblogs der findes.
Bruger både blogbot , bloglines og blogrolls.
Efterhånden kan man næsten ikke komme udenom at læse weblogs eftersom næsten enhver søgning på nettet giver et betragteligt antal weblogs som resultat.
Til tider bliver jeg opdateret dagligt og til andre tider kan der gå flere uger mellem mine besøg i " blogland".
Som en hovedregel er der ingen blogs jeg følger dagligt, jeg surfer rundt imellem dem der nu fanger min interesse, således sidder jeg pt ig skriver en kommentar i din , som jeg ikke vil påstå jeg er fast læser af ( uden at der af den grund kan udledes noget af det ).

Ulla sagde ...

Nej.

Lizelotte sagde ...

Jeg finder dem via knopskydning ... altså andres linklister ... hvad jeg falder over på min vej rundt i nettet... men det er kun nogle få jeg læser helt fast, jeg synes ikke jeg har tid til at følge med i RIGTIG mange blogs.

Det er da helt vildt som du er filosofisk for tiden, morfar ... hvad bliver det næste??

Anonym sagde ...

Jeg læser mest via blogbot, og min egen weblog har liiige alderen :)
Jeg udvider horisonten en smule ved at kommentere lidt og klikke på andres blogrolls...
Dette blev ikke den mest interessante kommentar, men dog én ;) som du efterlyser, morfar. Jeg indrømmer jeg har været her hos dig i nogle uger. Jeg kan godt li' din stil...

Anonym sagde ...

Jeg shopper også en del, men når jeg finder nogle jeg er interesseret i, så kommenterer jeg gerne. Men det sker jævnligt, at jeg ikke har kommentarer til de blogs jeg ellers godt kan lide. Jeg 'fortæller' blog-ejeren om min interesse ved at smide et link på min side, og dermed 'rose' og anbefale den blog (uanset om jeg har haft kommentarer).
Nydelsen ved bloglæsning kalder lige så ofte IKKE på en kommentar - medmindre man skal skrive 'haha, sjovt beskrevet' etc (hvilket jeg så også gør *suk*).
Kort sagt, så er det vel en cadeau til blog-skribenten, når andre linker. Og som flere har nævnt, så finder man selv nye og spændende blogs gennem de gode blogs blogroll. Så på den måde er det selvforstærkende.

Anonym sagde ...

Jeg tror jeg bruger lidt af hvert. Jeg bruger blogbot flitting på samme måde som du. Jeg bruger blogrolls hos mine faste links, og de sider jeg ellers havner på - både på blogbot og hos mine egne blogrollers blogroll - surfer jeg videre til andre blogs derfra. Nogle gange kommer jeg meget langt omkring!

Uden Relevans sagde ...

Ulla: hehehe

Carina: Ja jeg burde skamme mig.

Lizelotte: lidt filosoferen skader vel aldrig?

Lupo: Tak :-)

STyx: yep

Anonym sagde ...

Nå! og så har jeg skaffet dig 5 nye læsere via link fra min side med de 3 besøgende. Og så klapper du ikke mig på skulderen.
Shame on You ;-)

Anonym sagde ...

Jeg er ivrig "klikker" på andres kommentarer, på den måde kommer man vidt omkring.
Fx. har jeg (gen)fundet hertil igennem en kommentar hos Styx ;) Ellers har jeg 5-8 faste blogs, som jeg læser med hos (foruden dem, jeg af og til zapper forbi). Jeg synes også det er skægt at finde blogs via Google, men det bliver som regel kun til et enkelt besøg.

Uden Relevans sagde ...

5-6 klap dig selv på skuldarn (for nu at blive i hip hop jargonen)

Anonym sagde ...

Jeg læser blogs, som jeg læser leksikon: Fra det ene til det andet til det tredje - og hovsa, der stod også noget spændende - og nej sikken et sjovt navn osv. osv.
Blogbot bryder jeg mig ikke rigtigt om af en eller anden grund. Måske fordi jeg ikke kan finde ud af at blive registreret, selvom jeg synes, jeg gør hvad der bliver sagt. Måske fordi jeg synes, den er for præget af "for fremme i skoene"-indlæg (man er vel jyde).
Danske Bloggere er også en mulighed - en gang i mellem.
Og ja, jeg synes faktisk, jeg får udvidet min horisont. Der er kristne, der er landmænd, der er skilte, der er meget aktive, der er helt almindelige bloggere - og mange flere slags, der skriver om emner, jeg ellers aldrig ville få noget at vide om. Og der gives andre, skæve vinkler på kendte emner.

Send en kommentar