google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Den ærlige mand – Uden Relevans

4. jul. 2006

Den ærlige mand

Som den opmærxomme læser, (hvem han/hun så end er) jo har bemærket gik jeg til jobsamtale og så hørte man aldrig mere til det.

Den mærkelige mand fra den verdensomspændende multinationale markedsførende koncern, spurgte mig, "Hvis du er nummer fem i afdelingen, hvordan vil du så have det med det?"

Jeg svarede ærligt, " Det vil være fint! jeg er tilfreds med top ti."

Lige netop derfor blev jeg ikke ansat, fordi jeg ikke ville være nummer et!

OG ved i hvad? Det har jeg det FINT med! Jeg gider ikke sælge mig selv på falske præmisser, så hellere gå derfra med oprejst pande og sige, "jeg var ærlig!" end at få et job, hvor man er ansat
på falske præmisser.

Desuden havde jeg besluttet mig for at sige nej tak alligevel

Mht til opdeling af bo:.... så var det monsterhårdt og vi kunne SLET ikke overskue det, hverken fysiskt eller følelsesmæssigt, så det må vente til på torsdag, hvor vi tager runde to.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt at se du har dine principper!

Anonym sagde ...

Mht. jobsamtaler har du fuldstændig ret! Mange tager det som et spil - og spiller det. Men jeg synes, det handler om et job, der skal besættes af en ordentlig person. Og hvis man ikke er ordentlig, ja så er det bare ærgerligt.
p.s. mht. det andet emne - det er så omfattende, så man næsten ikke kan kommentere på det. Man skal vist have prøvet det på egen krop og sjæl, før man ved, hvad det egentlig drejer sig om. "Thumbs up" at du kommer igennem på den anden side.

Send en kommentar