google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfar snart forældreløs? – Uden Relevans

23. apr. 2006

Morfar snart forældreløs?

For cirka et år siden døde min kære far efter længere tids småsygdom skarpt forfulgt af tre dages voldsom sygdom med efterfølgende død.

Under min fars småsygdom gik min mor hen og blev syg fordi hun ikke spiste nok mad, men i stedet for drak øl og røg smøger, hvilket ikke er sundt for en dame over pensionsalderen. Så hun røg på hospitalet totalt underernæret, men kom sig takket være drop og kyndig behandling.

Pludselig her til aften tikker denne mail fra min bror ind i min indbakke.

yo sømand

mor skal ikke rejse til Polen i næste uge. lægen har nedlagt
veto. i dag er det lidt bedre med maven oplyser hun, det er
en ”mor”virus. jeg har forklaret, at hun ikke dækker kroppens behov, med den mængde, son hun spiser, men det
ved hun jo bedst og så skal jeg jo ikke forvirre med fakta
og kendsgerninger. take care out there
M.v.h.

FTC

Min mor er stædigere end 5000 muldyr tilsammen...hvad fanden skal vi gøre?

9 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Det gør mig virkelig ondt at høre. Du må jo tale med hende, men i sidste ende bestemmer hun jo selv. Tanker herfra. *krams*

Anonym sagde ...

Bor hun tæt på jer? For så kunne en løsning måske være simpelthen at lave mad til hende.

Små lækre anretninger lige til at varme i en mikro-ovn... Selv om lysten og appetitten måske er til at overskue, er det måske lidt mere fristende med noget "rigtig mad", hvis det er nemt at gå til?

Anonym sagde ...

Min mor på 84 år er, og har altid været, meget småt spisende. Hun har nu fået ordineret receptpligtige energi/protein-drikke, samtidig med at hun også indtager sine små daglige doser af "rigtig" mad. Jeg var hos hende i går, men nu har jeg lige glemt hvad de hedder. Hvis det har interesse kan jeg ringe og spørge hende ;-)

Uden Relevans sagde ...

Jeg har talt med brormand, og vi får naboerne til at holde lidt øje med hende.

Lægen er klar over problemet og vi vil forsøge at få ham til at overbevise hende om at fast føde er nødvendigt.

M

Anonym sagde ...

Hej Moffe,

Beklager den familiære situation - Jeg må indrømme at jeg har været igennem det samme med min mor, overforbrug af smøger og papvin samt ingen mad er ikke godt for systemet.

Vi prøvede langt hen af vejen at få hende oven på, herunder en indlæggelse på Hvidovre hospital og et professionelt rengøringsfirma til at få lejligheden på plads igen.

Efterfølgende kom hun i noget tid på et dagcenter, men faldt i - IGEN efter ca. et halvt år. Hun mødte en ny fyr (og i følge troværdige kilder en lystløgner med alkoholiske tendenser)

Idet jeg selv har 2 små børn, min søster har 2 små børn og vi har en mor som blev 60 da hun lå på hospitalet som følge af ovenstående. Kan vi ikke overskue at holde hende igang.

Sidste gang jeg snakkede med hende var det hendes nye drukven der på en frisk-fyr agtig måde spurgte om jeg havde forstand på mobiltelefoner, det var første og indtil videre eneste gang jeg talte med ham.

Det er snart 10 måneder siden.

Grith sagde ...

Måske I kunne gå sammen om at få arrangeret at der på en eller anden måde blev bragt mad ud til hende? Om muligt...

Uden Relevans sagde ...

Ruprect det er bare stort at du klarede dig igennem alt det shit dengang.

Grith: Hun er fuldkommen ligeglad.

5-6: jo jeg tror også det er løsningen, og så skal hun stoppe med de bajere der, men ultimativt er det jo hendes eget valg.

Fr Møller: Hun gider ikke tage imod det, man skal nærmest tvangsfodre hende.

indtil videre må vi vente og se, hvad der sker.

Lizelotte sagde ...

Øv.

Jeg frygtede selv noget i den retning, da min far døde, men min mor valgte heldigvis at leve videre.

Har I sat jer ned med hende og fortalt hende, at I er forfærdeligt glade for hende, og har brug for hende?

(Hvem ved hvornår du pludselig får brug for at vide, hvordan man laver melboller eller vrider klejner ;-)

Nej seriøst... tror du ikke hun føler sig lidt overflødig lige pludselig?

Håber I finder ud af noget og får hul på hende...

Uden Relevans sagde ...

Jeg tror ikke hun føler sig overflødig, jeg håber det her er midlertidigt, hun plejer ar fare rundt til kor, og alverdens ting.

Vi får lægen til at se på hende på næste tirsdag, når sundhedsplejersken kommer.

Send en kommentar